آلومینیوم و مس

شرکت چینی برخلاف تعهد‌اتش از آغاز طرح توسعه مس سونگون سر باز می‌زند

شرکت چینی برخلاف تعهد‌اتش از آغاز طرح توسعه مس سونگون سر باز می‌زند
پایگاه خبری معدن نیوز- نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: بیش از چهارماه است که هزینه تکمیل طرح‌های توسعه به حساب شرکت چینی واریز شده است، اما این شرکت به بهانه‌های مختلفی از شروع کار خود سر باز‌ می‌زند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا علیزاده در ورزقان اظهار داشت: اگر طرح‌های توسعه مس سونگون در سال‌های گذشته تکمیل و اجرا می‌شد، امروز این مشکلات و بحران به وجود نمی‌آمد. بیش از چهار ماه است که هزینه تکمیل طرح‌های توسعه به حساب شرکت چینی واریز شده، اما این شرکت به بهانه‌های مختلفی از شروع کار خود سر باز می‌زند.
وی گفت: کلاه گشادی سرمان گذاشتند و بهانه‌های مختلفی را می‌آوردند تا این طرح‌ها ادامه نیابند، در هیچ جای دنیا همانند طرحی که برای معدن سونگون پیشنهاد داده بودند وجود نداشت، با این کارشان جلوی توسعه شهرستان ورزقان و آذربایجان‌ شرقی را گرفتند.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا، حمایت از تولید داخلی را راه نجات کشور دانست و ادامه داد: در چند سال اخیر در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه اتفاقی افتاده است؟ مگر با تعطیلی ادارات و برگزاری جلسات مختلف و بنربازی می‌توان کاری کرد؟
علیزاده افزود: سال‌هاست که شعار «اقتصاد بدون نفت» و خارج شدن نفت از بودجه را می‌دهیم ولی این کار انجام نشده است،کشوری که همه چیز از جمله آب، جنگل، خاک، جمعیت نخبه و منابع دارد، چرا باید اقتصاد ضعیف داشته باشد؟
نایب رئیس کمسیون صنایع مجلس گفت: تعدادی از نفراتی که بابت قانون عدم به کارگیری بازنشستگی باید از پست‌های خود کنارگیری می‌کردند که نمی‌کنند، امروز سخت در تلاش هستند تا میزشان را از دست ندهند و به هر کاری دست می‌زنند تا بازنشسته نشوند.
علیزاده، از آموزش صنایع‌دستی و پایین دستی مس خبر داد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را توسط استادکارهای ماهر به کارآموزان در شهرستان ورزقان خواهد داد، در این طرح پس از ساخت صنایع، شرکت مس صنایع دستی را خریداری خواهد کرد که انتظار می‌رود اشتغال‌زایی بهتری داشته باشد.
وی در ادامه به اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهرستان ورزقان اشاره کرد و افزود: سرعت توسعه در شهرستان ورزقان افزایش یافته است و در سال 97 در 100 روستا عملیات عمرانی اجرا می‌شود که در تاریخ منطقه بی‌سابقه است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد