فولاد و آهن

درخواست فولاد خوزستان از دولت مبنی بر واگذاری سهام اکسین به شرکت مذکور

درخواست فولاد خوزستان از دولت مبنی بر واگذاری سهام اکسین به شرکت مذکور
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد، سهام فولاد اکسین به شرکت مذکور واگذار شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، متن نامه محمد کشانی، مدیرعامل فولاد خوزستان به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است: به استحضار می رساند در سال 1383 طرح نیمه تمام احداث کارخانه ورق عریض با تصمیم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از این شرکت منتزع و با مشارکت 60 درصد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و 40 درصد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در قالب شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه فعالیت داده است.

دارائیها و بدهیهای طرح نیز به آن شرکت منتقل شده است. تجهیزات کارخانه مذکور از محل اعتبار اسنادی فاینانس خودگردان گشایش یافته توسط بانک صادرات ایران و به تضمین ماده 62 قانون محاسبات عمومی و قرارداد 3149 فیمابین بانک مرکزی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و وزارت مربوطه، به تقاضای شرکت فولاد خوزستان وارد شده است. علیرغم مسئولیت شرکت فولاد اکسین خوزستان به پرداخت اقساط بانک، مبلغ 171 میلیون یورو (بابت اصل بدهی)، مطالبات بانک معوق شده است.

شایان ذکر است شرکت فولاد خوزستان در جهت تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی اقدام به مذاکره نهایی شدن تفاهم نامه با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برای تملک 60 درص سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان نموده است و با توجه به لزوم تعیین تکلیف تعهدات مالی فرق و همچنین وابستگی شرکت فولاد اکسین خوزستان به زیرساخت های تصفیه خانه و خطوط انتقال آب، کارخانجات تولی گازهای صنعتی، تصفیه خانه پساب صنعتی، دسترسی به خطوط ریلی و سایر زیرساخت های شرکت فولاد خوزستاد انتقال مالکیت به غیر مشکلات آتی را در بر خواهد داشت.

لذا خواهشمند است جهت تحقق واگذاری و بازگشت خط نورد فوق به شرکت فولاد خوزستان در قالب صدور و ابلاغ مصوبه هیات محترم دولت به وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارائی دستور اقدام لازم صادر فرمایید. قبلا از حسن توجه و مساعدت جنابعالی کمال امتنان را دارم .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد