فولاد و آهن

افزایش قیمت بیلت و نورد گرم در بازارهای جهانی

افزایش قیمت بیلت و نورد گرم در بازارهای جهانی
خبرگزاری تخصصی معدن- به دنبال افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان cis، صادرکنندگان کلاف نورد گرم چینی قیمت‌های پیشنهادی خود را ۲۰ دلار در هر تن در هفته گذشته افزایش دادند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- به دنبال افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان cis، صادرکنندگان کلاف نورد گرم چینی قیمت‌های پیشنهادی خود را 20 دلار در هر تن در هفته گذشته افزایش دادند.
به گزارش معدن نیوز ؛ قیمت‌های پیشنهادی برای کلاف نورد گرم گریدهای تجاری حاوی بورون (boron) هر تن فوب به 715ـ710 دلار افزایش پیدا کرد که 20 دلار در هر تن از 695ـ690 دلار فوب در پایان ماه آوریل و در اوایل ماه می بالاتر است.
یک تاجر عمده در شانگهای گفته که تولیدکنندگان محصولات فولادی بلافاصله قیمت‌های صادراتی کلاف نورد گرم را افزایش داده و سفارشات آنها نیز افزایش پیدا کرده است.
قیمت‌های سفارشی نیز 10 دلار در هر تن افزایش یافته و به 705ـ700 دلار در هر تن فوب رسیده، اما تقاضای بین‌المللی برای کلاف نورد گرم نیز تغییری نداشته است.
افزایش قیمت‌های پیشنهادی صادراتی چین با افزایش قیمت‌های فولادسازان cis هماهنگ شده است.
کارخانه‌های روسی در واکنش به بهبود تقاضا در منطقه خلیج‌فارس و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی در قاره آمریکا، قیمت‌های خود را 10 تا 15 دلار افزایش داده‌اند.
کارخانه‌های روسی MMK و سوراشتال در حال حاضر قیمت‌های خود را هر تن فوب از دریای بالتیک و سیاه 715ـ705 دلار پیشنهاد می‌کنند.
این کارخانه‌ها گزارش کرده‌اند که هر تن فوب کلاف نورد گرم لوله‌سازی را 710ـ705 دلار معامله کرده‌اند.
یک تاجر مقیم سئول در کره‌جنوبی می‌گوید: افزایش قیمت‌ها منطقی است و فولادسازان در دیگر کشورهای آسیایی (فروشنده) قیمت‌های بالایی را پیشنهاد می‌کنند.
کارخانه‌های کره‌جنوبی قیمت هر تن فوب کلاف نورد گرم تجاری را 780ـ770 دلار پیشنهاد می‌کنند و تولیدکنندگان تایوانی نیز این محصول را 750 دلار به فروش می‌رسانند. افزایش سفارشات صادراتی برای کلاف نورد سرد و کلاف گالوانیزه عامل مهمی در افزایش قیمت‌های نورد گرم بوده است.
قیمت‌های داخلی چین در دو هفته گذشته اندکی تغییر کرده و گریدهای تجاری کلاف نورد گرم با ضخامت 5 و 12 میلیمتر هر تن در بازار بزرگ شانگهای 745ـ743 دلار دادوستد می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد