صنایع معدنی

ذوب آهن به جهت نیاز مبرم به مواد اولیه و در دسترس نبودن آن با ۵۵ درصد ظرفیت کار می کند/ به تولید ۱.۳ میلیون تن فولاد دست خواهیم یافت

ذوب آهن به جهت نیاز مبرم به مواد اولیه و در دسترس نبودن آن با ۵۵ درصد ظرفیت کار می کند/ به تولید ۱.۳ میلیون تن فولاد دست خواهیم یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- یزدی زاده گفت: به علت صادرات و نیاز به سنگ آهن درشت و در دسترس نبودن آن ما با ٥٥ درصد ظرفیت خود کار می کنیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در حاشیه نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: در حوزه صرفه جویی آب اقدامات زیادی را در دستور کار قرار داده ایم تا سیر مصرف آب را کاهش دهیم و برای همین موضوع بحث تصفیه پساب را اجرا کردیم. از اینرو 800 متر مکعب در ساعت انواع پساب تصفیه و برای استفاده به ذوب آهن ارسال می شود.

مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان افزود: سرمایه این مجموعه از ٣٣٠٠ میلیارد تومان به ٦١٥٠ میلیارد تومان افزایش داشت و شرکت با خارج شدن از ماده ١٤١ می تواند کارهای خوبی را در حوزه دریافت تسهیلات بانکی انجام دهد.

یزدی زاده در ادامه گفت: باید ٤میلیون تن چدن و سه میلیون تن نیز فولاد تولید کنیم، بر این اساس برنامه داریم تولید فولاد را به سه میلیون و ٣٠٠ هزار تن برسانیم.

وی گفت: منابع ارزی و ریالی زیادی به معادن رسید که به جای توسعه افقی، توسعه عمودی را در دستور کار قرار دادند. از اینرو ذوب آهن بعلت صادرات سنگ آهن و در دسترس نبودن آن؛ با ٥٥ درصد ظرفیت خود کار می کند.

یزدی زاده با اشاره به تولید ریل توسط شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ما علاوه بر تولید فولاد می توانیم تولید ریل داشته باشیم و در حال حاضر به تولید ریل UIC60 پرداخته‌ایم که این ریل برای خطوط پرسر عت استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: عدم تامین پایدار مواد اولیه، منجر به کاهش ظرفیت تولید فولاد شده است و یکی از مشکلات اساسی این صنعت است.

یزدی زاده گفت: از تحریم ها عبور خواهیم کرد و مانع حضور ما در بازارهای دنیا نخواهد شد، قرار است صادرات به عراق و افغانستان نیز با کسب مجوز از بانک مرکزی دوباره برقرار شود.

وی اظهار کرد: بعد از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر تعهد ارزی برای بازگشت ارز صادراتی به عراق و افغانستان، تقریبا صادرات ما به این دو کشور متوقف شده بود؛ اما با نامه نگاری های صورت گرفته با بانک مرکزی، امیدواریم مجددبه بازار عراق و افغانستان برگردیم.

وی گفت: مجموعه بدهی بانکی ما ٣٨٠٠ میلیارد تومان است که بخشی از آنرا نقدی و بخش دیگر را بصورت واگذاری زمین تسویه میکنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد