اقتصاد و صنعت

توئیت ترامپ نفت را ارزان کرد/ بهای نفت در سراشیبی نزول

توئیت ترامپ نفت را ارزان کرد/ بهای نفت در سراشیبی نزول
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت نفت برنت امروز ۹۵ سنت، معادل ۱.۴ درصد افت داشت و به ۶۹ دلار و ۱۷ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ترامپ را برای محدود نکردن عرضه نفت تحت فشار قرار داد، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد کاهش داشت و نفت برنت به زیر 70 دلار در هر بشکه رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 87 سنت، معادل 1.5 درصد افت به 59 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز 95 سنت، معادل 1.4 درصد افت داشت و به 69 دلار و 17 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی از اوایل ماه اکتبر تاکنون بیش از 20 درصد کاهش داشته است. بانک آمریکا مریل لینچ در یادداشتی نوشت: «افزایش تولید نفت در آمریکا و بالا رفتن عرضه نفت عربستان و روسیه در حال تاثیرگذاری بر موازنه موجود در بازار نفت است. از این رو، میزان ذخایر نفت خام بار دیگر در حال افزایش است.»
این بانک آمریکایی اضافه کرده که انتظار دارد تولید نفت آمریکا که هم اکنون به رکورد 11.6 میلیون بشکه در روز رسیده، در سال 2019 تا 12 میلیون بشکه بالا برود.
عربستان به دلیل نگرانی از تکرار ماجرای سقوط قیمت نفت در سال 2014، اعلام کرده که عرضه نفت خود را 500 هزار بشکه کاهش می دهد. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گت، اوپک توافق کرده که در سال آینده باید عرضه نفت به میزان حدود یک میلیون بشکه نسبت به ماه اکتبر کاهش یابد تا جلوی ایجاد مازاد عرضه در بازار گرفته شود.
اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چندان از این موضع گیری متحد سیاسی خود را راضی نیست. ترامپ دیروز در توئیتر نوشت: «امیدوارم عربستان و اوپک تولید نفت خود را کاهش ندهند. بر اساس میزان عرضه، قیمت نفت باید بسیار پایین تر باشد.»
به گفته تحلیلگران، رسیدن ارزش دلار به بالاترین رقم 16 ماه گذشته نیز در افت قیمت نفت موثر بوده است. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن بشکه های نفتی برای خریدارانی می شود که برای خرید ناگزیرند ارزهای خود را به دلار تبدیل کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد