اقتصاد و صنعت

وزیر صمت مطرح کرد؛

افزایش سهم معدن در اقتصاد کشور به ۱.۴ درصد

افزایش سهم معدن در اقتصاد کشور به ۱.۴ درصد
پایگاه خبری معدن نیوز - رحمانی در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفت: در حال حاضر سهم معدن در اقتصاد ۱.۲ درصد است و برنامه این است که تا پایان سال این عدد به ۱،۴ درصد افزایش یاید.
  بزرگنمايي:

به  گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی وزیر صمت در دومین روز از نمایشگاه بین المللی معدن،صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته از آن بازدید کرد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفت: افزایش سهم معدن در اقتصاد جز اهداف مهم وزارتخانه است و‌در حال حاضر سهم معدن در اقتصاد 1.2 درصد است و برنامه این است که تا پایان سال این عدد به 1،4 درصد برسد و همین موضوع باعث افزایش سهم صنایع معدنی هم می‌شود.

 رحمانی افزود: صادرات در شرایط فعلی کشور یکی از مهم‌ترین مسائل و جز اولویت‌های اصلی وزارتخانه است. برنامه‌ ریزی هایی هم مثل نوسازی صنایع و حمایت‌های مالی برای بخش معدن شده که باعث جهش در حوزه صادرات مواد معدنی خواهد شد.

وزیر صمت در ادامه گفت: نمایشگاه معدن 97 در مقایسه با سال‌های دیگر پررونق‌تر و جدی‌تر بود و اثری از تحریم‌‌ها در آن حس نشده است و برنامه به این شکل است که تجهیزات معدنی که در داخل کشور تولید می‌شود به هیچ عنوان از سمت واردات تامین شود که البته مواردی وجود دارد که آن برای نوسازی معادن است که مشابه داخلی آن وجود ندارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد