اخبار استان ها

مطالعات اکتشافی در ۴۳ درصد پهنه های استان کردستان

مطالعات اکتشافی در ۴۳ درصد پهنه های استان کردستان
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از مطالعات اکتشافی در ۴۳ درصد پهنه های استان برای یافتن نقاط و معادن امید بخش در استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

محمد دره وزمی در سومین جلسه شورای استان کردستان با بیان اینکه انجام این میزان مطالعات اکتشافی در چند پهنه استان اتفاق بسیار مهمی برای رونق صنعت در کردستان است گفت: با توجه به قابلیت های زمین شناسی ضرورت ندارد که همه سطح استان مورد مطالعات ژئوفیزیک هوایی قرار بگیرد‌.
وی در ادامه سخنان خود از وجود 220 معدن سنگ لاشه در سطح استان نیز سخن گفت وافزود؛ به دلیل رکود فعالیت های عمرانی عملا فعالیت بخش زیادی از این معادن توجیه اقتصادی ندارد.
دره وزمی اضافه کرد: معادن سنگ لاشه ارزش حمل به خارج از استان را ندارد و اگر فعالیت عمرانی در داخل استان در رکود باشد عملا این واحدها فاقد توجیه خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان همچنین به ضرورت فعال ماندن معادن دارای توجیه اقتصادی و دارای بازار اشاره کرد و ادامه داد؛کسانی که پروانه معدن دریافت می کنند باید از این ظرفیت نهایت استفاده را در راستای تولید و افزایش اشتغال و بهره وری داشته باشند و سیاست کلی ما حمایت از فعال ماندن معادن است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد