طلا و نقره

اونس طلا همچنان در مدار افت

اونس طلا همچنان در مدار افت
پایگاه خبری معدن نیوز- روز چهارشنبه، پس از انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد اقتصاد آمریکا در وضعیت قدرتمندی است، با بازگشت سهام و رسیدن دلار به بالاترین سطح چند ماهه خود، قیمت طلا به پایین‌ترین میزان خود در بیش از ۲ هفته اخیر رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در عین حال قیمت طلا از لحاظ ماهیانه، به روند 6 ماه افت قیمت متوالی خاتمه داد. این طولانی‌ترین توالی ماهیانه افت قیمت طلا از اوایل 1997 تاکنون بود.
تا ساعت 13:15 به وقت تهران، قیمت طلا در بازارهای نقدی با 0.5 درصد کاهش به 1216.85 دلار به ازای هر اونس رسید. قیمت طلا در اوایل معاملات امروز تا 1215.35 دلار برای هر اونس، هم پایین رفته بود که ارزان‌ترین قیمت آن از 12 اکتبر تا کنون است.
از لحاظ ماهیانه، تا این لحظه از آخرین روز ماه اکتبر، قیمت طلا بیش از 2 درصد رشد داشته است که این بیشترین رشد ماهیانه آن از ژانویه تاکنون است.
پیش‌خرید طلای آمریکا هم با 0.5 درصد کاهش قیمت در هر اونس به 1218.7 دلار رسید.
هاریش وی، سرپرست تحقیقات کالا در شرکت خدمات مالی گئوجیت هند، می‌گوید: قدرت گرفتن دلار، فشاری منفی بر قیمت طلا وارد می‌کند. پس از داده‌های اقتصادی قدرتمند اخیر آمریکا، انتظار می‌رود گزارش مشاغل غیر کشاورزی هم بسیار مثبت باشد و بنابراین احتمالا تقویت دلار در چند روز آینده ادامه خواهد داشت.
روز چهارشنبه، با تداوم تقویت اقتصاد آمریکا، قیمت دلار در برابر ارزهای مهم جهان به بالاترین میزان 16 ماهه خود رسید.
در بین فلزات گران‌بهای دیگر، قیمت جهانی هر اونس نقره 0.6 درصد افت کرد و به 14.35 دلار رسید. قیمت نقره هم در ابتدای معاملات امروز به هر اونس 14.31 دلار رسید که پایین‌ترین میزان آن در بیش از 2 هفته اخیر است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد