سنگ آهن و ذغال سنگ

چشم اندازی رو به رشد در انتظار سنگ آهن/ چین محدودیت های تولید فولاد را تعدیل کرد

چشم اندازی رو به رشد در انتظار سنگ آهن/ چین محدودیت های تولید فولاد را تعدیل کرد
معدن نیوز - در دو روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه چین در حال فشار به استانها در تعریف و اجرای پروژه های زیرساختی به منظور تحریم سرمایه گذاری و رشد اقتصادی است منتشر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، شورای توسعه ملی چین NDRC که مسئول تصویب پروژه های زیرساختی است، با ابلاغ دستورالعملی، وظایف خود در استانها را به شعبه محلی خود تفویض کرده است تا از بروکراسی اداری بکاهد.

برخلاف پیش بینی های قبلی، بازار آتی سنگ آهن چشم انداز رو به بالایی را به جهت کاهش موجودی فولاد جهت اجرای پروژه های جدید زیر ساختی، نشان می دهد.

به همین دلیل امروز دوشنبه مورخ 29 اکتبر 2018 (7 آبان 97) اغلب معاملات سنگ آهن در ماه ژانویه 2019 در بورس فیوچرز کالای دالیان با رشد 1.4 درصدی به 542 یوان (معادل 77.90 دلار برای عیار 62%) معامله شد.

حتی در مدت کوتاهی قیمت سنگ آهن عدد 546.5 یوان (معادل 78.50 دلار) که بالاترین سطح از 5 مارس 2018 (14 اسفند 96) می باشد را لمس کرد.

براساس اطلاعات دریافتی از استیل هوم (SteelHome) موجودی سنگ آهن چین در روز جمعه 26 اکتبر با 150 هزار تن کاهش نسبت به هفته قبل به 143 میلیون و 850 هزار تن رسید.

دولت چین به مقامات استانی اجازه داده که محدودیت های تولید خود را در مقایسه با محدودیت های تولید قبل تعدیل نمایند.

جعفری طهرانی تحلیل کرد، در عین حال انتظار می رود در راستای سیاست های مقابله چین در برابر تحریم های تجاری آمریکا، تولید فولاد در کارخانه های چین در آینده نزدیک و میان مدت افزایش یابد چراکه محدودیت های تولید در فصل زمستان سال جاری کمتر می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد