فولاد و آهن

رئیس انجمن زغال سنگ ایران؛

ارسال زغال‌سنگ به ذوب‌آهن اصفهان از سر گرفته شد/ فضای مذاکرات میان زغالی ها و ذوب آهن امیدوارکننده است/ برای تعیین قیمت پایه به توافق خواهیم رسید

ارسال زغال‌سنگ به ذوب‌آهن اصفهان از سر گرفته شد/ فضای مذاکرات میان زغالی ها و ذوب آهن امیدوارکننده است/ برای تعیین قیمت پایه به توافق خواهیم رسید
پایگاه خبری معدن نیوز - انجمن زغال سنگ ایران از ازسرگیری ارسال زغال‌سنگ به ذوب آهن اصفهان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، انجمن زغال سنگ ایران از اول آبان ماه ارسال زغال سنگ به ذوب آهن اصفهان را متوقف کرده و علت آن‌را افزایش بیش از 100 درصدی در هزینه تجهیزات و ملزومات معادن، افزایش قیمت جهانی زغال سنگ و همچنین افزایش قیمت زغال سنگ وارداتی بر مبنای نرخ ارز نیما عنوان کرده و خواستار تعیین نرخ جدید برای زغال سنگ شده بود.
در چنین شرایطی محمد مجتهدزاده، رئیس انجمن زغال سنگ ایران از ازسرگیری تحویل زغال سنگ به کارخانه ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت: ‌با توجه به این‌که امکان تعیین قیمت عادلانه و مناسب برای زغال سنگ تولید داخل از سوی معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شده، ارسال زغال سنگ به ذوب آهن اصفهان از روز پنجشنبه سوم آبان از سر گرفته شد.
وی با بیان این‌که فضای مذاکرات انجمن زغال سنگ و ذوب آهن اصفهان امیدوارکننده است، اظهار کرد: فعلا در حال انجام مذاکرات فنی و اقتصادی بین انجمن زغال سنگ و ذوب آهن اصفهان هستیم اما پیش‌بینی می‌کنم این مذاکرات پیش از پایان آبان ماه به نتیجه برسد.
مجتهدزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر قراردادها تغییر پیدا نکرده و زغال سنگ با همان قیمت گذشته ارسال می‌شود، اما پیش‌بینی می‌کنیم که برای تعیین قیمت مناسب به توافق برسیم.
رئیس انجمن زغال سنگ ایران ابراز امیدواری کرد با جلساتی که برگزار خواهد شد شرایطی فراهم شود تا گشایشی در رفع مشکلات معادن زغال سنگ فراهم شود و همزمان ذوب آهن نیز بتواند به صورت مستمر زغال سنگ مورد نیاز این واحد را از منابع داخلی تامین کند.
انتهای پیام


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد