فولاد و آهن

در جلسه هیئت مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران با شرکت ذوب آهن اصفهان چه گذشت؟

ذوب آهن و زغالی ها تا پایان آبان به یک تفاهم همه جانبه می رسند/ تعیین فرمول قیمت گذاری به جلسه آتی ذوب آهن و انجمن زغال موکول شد

ذوب آهن و زغالی ها تا پایان آبان به یک تفاهم همه جانبه می رسند/ تعیین فرمول قیمت گذاری به جلسه آتی ذوب آهن و انجمن زغال موکول شد
پایگاه خبری معدن نیوز - با توجه به جو مثبت حاکم بر مذاکرات و حمایت‌های وزارت صمت، به نظر می‌رسد در مجموع فضای خوبی جهت حل مشکلات فی مابین ذوب آهن و ذغالی ها ایجاد شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پس از چندی کشمکش بین انجمن زغال‌سنگ ایران و شرکت ذوب‌آهن اصفهان بر سر نرخ زغال‌سنگ، سرانجام این دو مجموعه از در سازش وارد شدند. زغال‌سنگی‌ها خواستار افزایش 100 درصدی نرخ محصولات بودند و از همین رو اقدام به توقف تحویل زغال‌سنگ به شرکت ذوب‌آهن را در پایان مهرماه کرده بودند.

به گفته انجمن زغال‌سنگ ایران، بعد از نوسان‌های اخیر در قیمت زغال‌سنگ ناشی از افزایش نرخ ارز که به‌صورت مشروح و با جزئیات در گزارش‌های قبلی آمده است، نهایتاً با مذاکرات انجام‌شده با وزارت صمت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قول دفاع از قیمت عادلانه زغال‌سنگ و آمادگی شرکت ذوب‌آهن اصفهان جهت مذاکرات سازنده، اولین جلسه نمایندگان هیئت‌مدیره انجمن و ذوب‌آهن اصفهان شنبه مورخ پنجم آبان ماه برگزار شد.

در خصوص کلیات بخش کیفیت قراردادهای فروش زغال‌سنگ توافق کلی به عمل آمد و مقرر گردید رطوبت 10 درصد، خاکستر 10/5 درصد، مواد فرار، پلاستومتری و گوگرد که در قراردادهای قبلی هم وجود داشت آورده شود و همچنین پارامتر CSR به قراردادها اضافه شود و برای آن، یک عدد متناسب با زغال‌سنگ ایران تعریف کنند و از آن حد به بالا پاداش در نظر گرفته شود؛ ولی هیچ‌گونه جریمه‌ای برای این آیتم در نظر نگیرند تا معادنی که CSR بالا دارند تشویق به سرمایه‌گذاری و تولید بیشتر شوند.

همچنین قرار شد یک جلسه دیگر برای نهایی کردن بحث کیفیت و یک جلسه هم برای فرمول قیمت‌گذاری بر مبنای درصدی از شمش فولاد برگزار شود و نهایتاً تا آخر آبان ماه در خصوص کلیه موارد به تفاهم برسند. با توجه به جو مثبت حاکم بر مذاکرات و حمایت‌های وزارت صنعت معدن و تجارت، به نظر می‌رسد درمجموع فضای خوبی جهت حل مشکلات ایجادشده است.

با توجه به جایگاه قانونی انجمن زغال‌سنگ ایران جهت دفاع از منافع معدن کاران و کلیه فعالان این حوزه، قطعاً هرگونه توافق پس از تصویب هیئت‌مدیره و تولیدکنندگان بزرگ زغال‌سنگ اجرایی خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد