اقتصاد و صنعت

صف های طولانی فعالان اقتصادی برای ترانزیت کالا/ واگن های حمل و نقل دردسرساز شدند

صف های طولانی فعالان اقتصادی برای ترانزیت کالا/ واگن های حمل و نقل دردسرساز شدند
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی در نوبت‌های طولانی برای پیدا کردن واگن‌های حمل و نقل برای انتقال کالا در صف می‌مانند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری ( شنبه 5 آبان ماه) با هم اندیشی فعالان اقتصادی اظهار کرد: نقش ایران در اقتصاد منطقه بارز است اما متاسفانه ناوگان حمل و نقل فرسوده اصلی ترین مشکل ماست.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد، تصریح کرد: زیرساخت ها و بخش اصلی اقتصاد، به نگاه جدیدی نیازمند است.

شافعی مصرف بالای انرژی، کُندی حمل و نقل، تخریب محیط زیست و هزینه های بالای حمل و نقل را از دیگر مشکلات این بخش در کشور دانست و گفت: نگاه کلی دولت به بخش حمل و نقل نیازمند تجدید نظر و بازنگری است.

این مقام مسئول با اشاره شرایط نامطلوب حمل و نقل ریلی در کشور، افزود: این بخش از حمل و نقل در کشور نیازمند دقت بیشتر و بازسازی و نوسازی است.
چند جاده ترانزیتی باید در اولویت قرار گیرد

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی طی دو یا سه ماه در نوبت‌های طولانی برای پیدا کردن واگن‌های حمل و نقل برای انتقال کالا به آسیای مرکزی در صف می‌مانند تصریح کرد: از منظر ترانزیت، کار‌های جدیدی انجام می‌شود که ما خیلی متوجه آن نیستیم.

شافعی با بیان اینکه راه آهن از مزار شریف از طریق ازبکستان ایجاد می‌شود و همچنین فعالیت‌هایی در پاکستان و چین در حال انجام است افزود: اگر ما حمل و نقل مان را توسعه ندهیم به طور قطع ترانزیت با مشکل مواجه می‌شود.

وی گفت: امیدوارم درصورتی که به عنوان وزیرراه و شهرسازی انتخاب شدید، چند جاده ترانزیتی را در اولویت قرار دهید. ترانزیت جاده مشهد- سرخس از پرترددترین جاده‌های ترانزیت کشور است که بااین وضعیت ممکن است در آینده ترانزیت را از دست بدهیم.

شافعی با اشاره به اینکه حتی در خیابان‌های بالاشهر هم دوماشین کنار هم نمی‌توانند حرکت کنند گفت: این درحالی است که تخریب محیط زیست و خطر در آینده مطرح است.

به گفته این مقام مسئول شرکت‌های خصوصی در کار‌ها می‌تواند کمک شایانی برای دولت در برنامه‌های آتی باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد