فولاد و آهن

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛

ارزش بازار فولاد مبارکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال رسیده است/ بازدهمی ۲۰۰ درصدی مبارکه برای سهامداران

ارزش بازار فولاد مبارکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال رسیده است/ بازدهمی ۲۰۰ درصدی مبارکه برای سهامداران
مپایگاه خبری عدن نیوز - رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان از افزایش سود خالص این شرکت خبر داد و گفت: شرکت فولاد مبارکه در سالی که گذشت توانست بیشترین سود خالص را از زمان بهره برداری تا به الان به دست بیاورد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مرتضی شبانی، میزان سود خالص فولاد مبارکه را 6 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: افزایش تولید و بهره‌برداری از طرح‌هایی همچون گندله سازی سنگان، افزایش ظرفیت فولاد سبا و در کنار آن افزایش نرخ محصولات فولاد، باعث افزایش سود خالص در سال 96 شد.

وی با پیش بینی افزایش سود خالص در سال 97 اظهار کرد: خوشبختانه هیچ شرکتی در هلدینگ فولاد مبارکه زیان‌ده نبوده و فولاد هرمزگان توانسته است در 6 ماهه سال جاری، سودی بالغ بر یک هزار 250 میلیارد تومان به دست بیاورد.

وی از رشد 12 درصدی تولید شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت:‌ میزان تولید در 6 ماهه ابتدای سال 96، 3 میلیون و 250 هزار تن بوده که این میزان در 6 ماه سال جاری به 3 میلیون 650 هزار تن رسیده است.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین از رشد 27 درصدی تولید محصولات گرم خبر داد و گفت: میزان تولید محصولات گرم از یک میلیون 933 هزار تن به 2 میلیون 467 هزار تن رسیده است.

شبانی بهره برداری از طرح های توسعه‌ای را دلیل افزایش تولید عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از ماشین ریخته گری شماره 5، افتتاح گندله سازی سنگان و افزایش ظرفیت نورد پیوسته سبا باعث افزایش سود هلدیگ فولاد مبارکه شده است.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان، از افزایش ظرفیت نورد پیوسته سبا از 700 هزار تن به 1.6 میلیون تن خبر داد.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه، پرتفوی ارزشمندی از سهام شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، معادن فلزات، فولاد هرمزگان و سنگان دارد که سال گذشته توانست از محل سود نقدی این شرکت‌ها 830 میلیون تومان کسب درآمد داشته باشد.

شبانی از رشد 11 درصدی فروش، 12 درصدی تولید و 46 درصدی مبلغ فروش در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ادامه داد: با توجه به رشد قیمت در بازار در 18 ماهه گذشته، 200 درصد برای سهامداران بازدهی داشته که این رقم بسیار خیره کننده است.

شبانی عمده سهامدران این شرکت را قشر ضعیف تا متوسط جامعه دانست و گفت: 30 درصد سهام شرکت فولاد مبارکه برای سهام عدالت،‌16 درصد برای تامین اجتماعی و 2 درصد آن برای صندوق عشایر و روستایی است که جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: ارزش بازار فولاد از 9 هزار 600 میلیارد تومان در سال 93 به 40 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که این رشد مرهون مدیریت صحیح و کنترل هزینه و سرمایه گذاری مناسب است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد