معدن

در 5 ماهه نخست امسال صورت گرفت

صعود صادرات صنایع، افول صادرات معادن

صعود صادرات صنایع، افول صادرات معادن
پایگاه خبری معدن نیوز - میزان صادرات در بخش صنعت و معدن در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌گونه‌ای است که حوزه صنعت از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب با رشد ۲۵.۴ و ۱۶.۹ درصدی روبرو شده است و حوزه معدن نیز شاهد افت ۲۰.۵ درصدی از نظر وزنی و ۳۳.۲ درصدی از لحاظ ارزشی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، میزان صادرات در بخش صنعت طی 150 روزه ابتدای سال جاری معادل 8 میلیارد و 487 میلیون دلار بوده که در قیاس با صادرات 6 میلیارد و 769 میلیون دلاری این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی 25.4 درصدی روبرو شده است. همچنین میزان صادرات بخش معدن در پنج ماهه ابتدایی سال جاری برابر 526 میلیون دلار بود که در مقایسه با میزان صادرات 787 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، شاهد افت 22.9 درصدی صادرات در این بخش هستیم.
این درحالی است که میزان صادرات وزنی صنایع طی مدت مذکور 19 میلیون و 438 هزار تن بود که نسبت به صادرات 16 میلیون و 631 هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته 16.9 درصد رشد داشته است. در مورد صادرات وزنی معادن در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز صادرات 10 میلیون و 955 هزار تنی به 8 میلیون و 713 هزار تن تقلیل یافته است که کاهشی 20.5 درصدی را نشان می‌دهد.
در جدول مربوط که در بالا نمایش داده شده به صادرات حوزه صنعت و معدن طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی و وزنی آمده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد