سنگ آهن و ذغال سنگ

صادرات سنگ آهن ایران ۶.۷ میلیون تن شد/ افزایش قیمت سنگ آهن تا پایان نوامبر تداوم می یابد/ بهای گندله هند در ماه دسامبر کاهشی خواهد بود

صادرات سنگ آهن ایران ۶.۷ میلیون تن شد/ افزایش قیمت سنگ آهن تا پایان نوامبر تداوم می یابد/ بهای گندله هند در ماه دسامبر کاهشی خواهد بود
پایگاه خبری معدن نیوز- براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره و گندله ایران در شهریور ماه در مجموع یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، از مقدار فوق 378 هزار تن گندله، 227 هزار تن کنسانتره، سنگ آهن دانه بندی عیار بالای 60 درصد 442 هزار تن و سنگ آهن دانه بندی پایین 60 درصد 173,000 تن می باشد.

ایران در نیمه اول سال هم درمجموع موفق به صادرات 6 میلیون و 690 هزار تن انواع سنگ آهن، کنسانتره و گندله شد.

این کارشناس بازارهای بین المللی معدن و صنایع معدنی گفت: بررسی روند بازار حال حاضر و فیوچرز سنگ آهن در Q4 (سه ماهه چهارم سال 2018) نشان می دهد که پس از بازگشت چینی ها از تعطیلات، قیمت ها رو به افزایش است. این روند افزایش قیمت تا پایان ماه نوامبر (نیمه آذر) ادامه خواهد داشت.

جعفری طهرانی افزود: شاهد هستیم با وجود افزایش قیمت سنگ آهن دانه بندی و کنسانتره، پرمیوم گندله کاهش یافته است. این به این دلیل است که فولادسازان چین ترجیح می دهند تا از سنگ آهن لامپ دانه درشت استفاده نمایند که به مراتب ارزان تر از گندله می باشد.

وی در تحلیل نهایی نیز اظهار داشت: هندوستان در بازار رقابت با گندله DR (احیای مستقیم) صادراتی ایران، پرمیوم گندله BF (کوره بلند) خود را کاهش داد و بعضا مشاهده می شود قیمت های صادراتی با 80 درصد پرمیوم گندله یعنی حدود 142 الی 145 دلار CFR چین پیشنهاد می شود. بر اساس اطلاعات دریافتی از KIOCL (کودرموخ) و ESSAR (اسار) و JSW (جیندال) قیمت های صادراتی گندله هند در ماه دسامبر با کاهش بیشتری همراه خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد