اقتصاد و صنعت

تجار ایرانی مشمول معافیت مالیاتی در صادرات به عمان شدند

تجار ایرانی مشمول معافیت مالیاتی در صادرات به عمان شدند
پایگاه خبری معدن نیوز- نایب رئیس اتاق ایران و عمان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و صادرات به کشور عمان از خطر پذیری پایینی برای سرمایه گذاران برخوردار است گفت: تجار ایرانی مشمول معافیت مالیاتی این کشور قرار گرفته اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شهلا عموری رئیس اتاق اهواز با اشاره به سفر هیئت تجاری ایران متشکل از رئیس، نواب رئیس و دبیر اتاق ایران و عمان، به بندر و منطقه آزاد صلاله در هفته گذشته برای دیدار و رایزنی با مقامات عمانی، افزود: در این سفر که محسن ضرابی رئیس اتاق ایران و عمان ریاست هیات ایرانی را بر عهده داشت، با احمد بن ناصر المحرزی مدیرعامل بندر و منطقه آزاد صلاله دیداری انجام شد.
وی ادامه داد: عمان اکنون برگ برنده تجارت ایران در منطقه محسوب می شود و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باید از موقعیت فراهم شده بازار عمان نهایت استفاده و بهره را ببرند.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در این سفر مزیت های ارتباطی تجاری و سرمایه گذاری با عمان مورد ارزیابی قرار گرفت: افزود: امکانات و زیرساخت های ایجاد شده بندر صلاله برای حضور تجار از نزدیک بررسی شد و علاوه بر این در خصوص چگونگی حضور شرکت ‌های ایرانی در این منطقه و تسهیلاتی که برای فعالیت اقتصادی ایران ارایه خواهد شد، نشست هایی برگزار شد.
وی با تاکید بر اینکه قرار شد با هماهنگی میان دو طرف تسهیلات لازم در خصوص حمل کالا، تعاملات و همکاری تجاری و فعالیت سرمایه گذاری مشترک دو کشور فراهم شود، گفت: منطقه آزاد صلاله برای جذب سرمایه گذار در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی، انبار، سردخانه و دفاتر تجاری و همچنین صادرات مجدد کالا به کشورهای مختلف زمینه را مهیا کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: دولت عمان زیرساخت ها را در منطقه فراهم کرده و ساخت و ساز را به سرمایه گذار با متراژهای درخواستی از طرف سرمایه گذار و به قیمتی مناسب واگذار کرده است.
نایب رئیس اتاق ایران و عمان در ادامه با اشاره به مساحت سه هزار و 500 هکتاری منطقه صلاله گفت: در این منطقه گیت گمرکی وجود ندارد و کالا بر مبنای خوداظهاری و اعتماد به صاحب کالا وارد می شود.
بنا به اعلام گمرک ایران در سه ماه نخست امسال 734 هزار تن کالا به ارزش 223 میلیون دلار از ایران به عمان صادر شد.
گفتنی است، پس از شهر مسقط، «صلاله»، مرکز استان ظفار، بزرگ‌ ترین بندر در عمان و دومین شهر بزرگ کشور عمان است.
سلطان‌نشین عُمان کشوری پادشاهی است و پایتخت آن شهر مسقط است. عمان از غرب به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می‌شود. این کشور از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. عمان دارای مرز دریایی با ایران است.
بخش کوچکی از عمان در قسمت جنوبی تنگه هرمز قرار دارد که مسندم نام دارد که این بخش از سرزمین اصلی جدا افتاده‌است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد