سنگ و فلز گرانبها

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معادن خبر داد:

نرخ سود تسهیلات به صنعت سنگ حداقل ۸ درصد است/ پرداخت ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت سنگ در طول سال گذشته

نرخ سود تسهیلات به صنعت سنگ حداقل ۸ درصد است/ پرداخت ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت سنگ در طول سال گذشته
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس صندوق بیمه فعالیت های معدنی گفت: سال گذشته ٧٧ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت سنگ، معدن، فرآوری و اکتشاف برای ٤٠٥ پروژه پرداخت شده است که البته با توجه به پتانسیل‌های موجود رقم بالایی محسوب نمی‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فرید دهقانی در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در محلات با اشاره به حمایت صندوق بیمه فعالیت های معدنی از معادن اظهار کرد: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معادن کشور برای پوشش ریسک اکتشاف، ریسک قیمت‌ها و نوسانات، تغییر قوانینی که منجر به زیان معادن می‌شود و فرآوری و تکنولوژی آمادگی کمک دارد. همچنین یارانه سود تسهیلات برای واحدهای فرآوری سنگ با نرخ حداقل هشت درصد اعطا می‌شود و این امر در حال اجراست.
دهقانی اضافه کرد: صندوق آماده انعقاد قرارداد و تامین منابع جهت استفاده از ماشین آلات معدنی است.
بر اساس این گزارش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با اشاره به برگزاری ١٢ جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت سنگ استان افزود: استان مرکزی تنها استانی است که از تخفیف ١٠ درصدی مطالعات معدنی استفاده کرده است.
محمدرضا حاجی پور اضافه کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار سازمان است و تمامی معادن می‌توانند از قابلیت استفاده از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.
وی با اشاره به حضور شرکت هپکو در نمایشگاه گفت: لازم است به امر تولید و الزامات فعالیت‌های معدنی توجه شود، همچنین بازسازی و نوسازی ماشین آلات معدنی و واحدهای فرآوری و آموزش فعالسازی بخش تولید، فروش و بازاریابی ضروری است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد