اکتشاف و ماشین آلات

در نشست کمیته اکتشاف خانه معدن ایران مطرح شد:

کمبود «مدیر پروژه اکتشاف» در بخش معدن/ ارتقای اکتشافات معدنی در گروی آموزش و فرهنگسازی

کمبود «مدیر پروژه اکتشاف» در بخش معدن/ ارتقای اکتشافات معدنی در گروی آموزش و فرهنگسازی
پایگاه خبری معدن نیوز - در نشست کمیته اکتشاف خانه معدن ایران برای برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه اکتشافات معدنی برنامه‌ریزی شد و اعضای این کمیته بر فرهنگسازی در بخش معدن و توسعه اکتشافات تاکید کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نشست کمیته اکتشاف خانه معدن ایران با محوریت بررسی راهکارهای رونق اکتشافات در بخش معدن برگزار شد.
اعضای این کمیته در ابتدای این نشست از برگزاری پنل‌های تخصصی اکتشاف و برنامه‌های آموزشی در این حوزه خبر دادند و بر این باورند با توجه به اهمیت توسعه اکتشافات برای شناسایی مواد معدنی مانند مس، طلا، سرب و روی، کرومیت و ... ضرورت دارد جامعه معدنی برای ارتقای دانش در این حوزه با تکنولوژی‌های جدید آشنا شود و از تجربیات متخصصان این حوزه بهره‌مند شود.
از این رو برگزاری پنل‌های تخصصی اکتشاف در خانه معدن استان‌ها می‌تواند روند آگاه‌سازی جامعه معدنی را نسبت به روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید سرعت بخشد.
اعضای کمیته اکتشاف خانه معدن ایران معتقدند برای ایجاد نوآوری در حوزه اکتشافات در ابتدا باید شرکت‌های معدنی چالش‌های اکتشافی خود را اعلام کنند و پس از تبادل نظر و بیان روش‌های پیاده شده اکتشافی موفق یا ناموفق در واحدهای معدنی فلزی و غیرفلزی، موضوع کارشناسی شود. به باور آنها تنها در این صورت است که از هزینه‌های نابجا در حوزه اکتشافات جلوگیری می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه مسیر واقعی خود را طی خواهد کرد.
موضوع بعدی دیگر این نشست، برنامه‌ریزی برای توسعه اکتشافات در معادن متروکه بود. با توجه به اینکه در مقطع کنونی وزارت صمت احیای معادن متروکه را به تشکل خانه معدن ایران محول کرده است، کمیته اکتشاف درصدد است تا برای فعالسازی و شناسایی ذخایر در این معادن کوچک مقیاس برنامه‌های اکتشافی تعیین کند. در ادامه اعضای کمیته بر ضرورت پرورش مدیر پروژه اکتشاف تاکید کردند و اظهار کردند استانداردهای اکتشافی در بخش معدن بهتر است مطابق استانداردهای جهانی شود تا سرمایه‌گذاران خارجی رغبتشان برای ورود به پروژه‌های معدنی ایران افزایش یابد.
از نگاه آنان تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور اساتید دانشگاهی در کمیته‌های خانه معدن ایران جریان گرفته اما در حال حاضر زمان آن است که ارتباط فعالان معدنی با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بهبود یابد تا معدنکاران بخش خصوصی با هزینه‌های بهینه‌تری به عملیات معدنکاری بپردازند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد