فولاد و آهن

ابراز تمایل کشورهای چین، هند و استرالیا برای مشارکت در پروژه های تحقیقاتی با MME

ابراز تمایل کشورهای چین، هند و استرالیا برای مشارکت در پروژه های تحقیقاتی با MME
پایگاه خبری معدن نیوز- حسن کرباسچی گفت: شرکت MME به عنوان صاحب تکنولوژی PERED و با توجه به راه اندازی سه پلنت احیای مستقیم در شادگان، میانه و نی ریز و به دنبال نتایج عملکردی دوره راه اندازی در یکسال گذشته، مصمم به ارائه دستاوردهای این تکنولوژی در عرصه بین المللی می باشد.
  بزرگنمايي:

مدیر عامل شرکت MME با اشاره به کنفرانس بین المللی نوآوری های فولاد ایران و سخنرانی نماینده این شرکت در آن به معدن نیوز افزود: ما با استراتژی برندسازی و بکارگیری تکنولوژی PERED در بازارهای جهانی، نسبت به شرکت در کنفرانس های مرتبط با نوآوری ها در زمینه صنعت فولاد حضوری فعال خواهیم داشت.

کرباسچی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی Global Steel Innovation توسط موسسه SteelMint با محوریت تکنولوژی های نوین با رویکرد کاهش مصارف و توجه به مسائل زیست محیطی در دبی برگزار شد گفت: استقبال بسیار خوبی از این کنفرانس به عمل آمده بود و بیش از 500 متخصص از شرکت های مختلف صنایع معدنی و فولادی در این رویداد شرکت کردند.

وی اظهار داشت: شرکت MME در این کنفرانس نسبت به ارائه آخرین وضعیت و شرایط واحدهای در حال بهره برداری، مشخصات تولیدی و پارامتر های مرتبط با مصارف اقدام‌ کرد که مورد توجه ویژه شرکت کنندگان خارجی قرار گرفت.

در طول برگزاری این رویداد و در نشست های فی ما بین، شاهد ابراز تمایل شرکت های خارجی جهت استفاده از دستاوردهای فنی و احداث واحد های احیاء‌ مستقیم به روش PERED از طریق شرکت MME بودیم.

مدیرعامل شرکت MME تصریح کرد: علاوه بر مزایای فنی و عملکردی که در کنفرانس ارائه گردید، پایین تر بودن هزینه های سرمایه گذاری و رقابت پذیری این تکنولوژی مورد توجه ویژه شرکت کنندگان خارجی قرار گرفت. همچنین شرکت هایی از چین، هند و استرالیا که در زمینه تکنولوژی های نوین فعالیت داشتند، تمایل خود را جهت انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با شرکت MME اعلام‌ کردند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد، حضور صاحبان‌ سایر تکنولوژی های تولید آهن اسفنجی در این کنفرانس بود که ضمن پذیرش جایگاه تکنولوژی PERED، در صدد رقابت حرفه ای با ما بودند. امیدواریم‌ با حمایت نهادهای سیاست گذار، که منافع ملی در حمایت از بومی سازی را در اولویت قرار می دهند و با کمک سایر متخصصان حوزه آهن و فولاد، مسیر ارتقاء و پیشرفت های بیشتر را طی کرده و افتخارات جدیدی را برای صنعت‌ آهن و فولاد کشور به ارمغان بیاوریم.

گفتنی است، پایگاه خبری معدن نیوز به عنوان نماینده انحصاری رویداد استیل ویا (SteelVia) دوبی نسبت به انعکاس دستاوردها و برند شرکت های فعال ایرانی، حضور فعالانه ای داشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد