آلومینیوم و مس

رشد ۱۷ درصدی تولید مس کاتد "فملی" در نیمه نخست سال/ تحقق ۵۳ درصدی فروش ملی مس در ۶ ماهه اول ۹۷

رشد ۱۷ درصدی تولید مس کاتد "فملی" در نیمه نخست سال/ تحقق ۵۳ درصدی فروش ملی مس در ۶ ماهه اول ۹۷
پایگاه خبری معدن نیوز- سعد عبدی، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس گفت: تا پایان شهریورماه امسال شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸ درصد افزایش نسبت به برنامه (۱۴۱ هزار و ۸۱۸تن)، موفق به تولید بی‌سابقه ۱۵۳‌هزار و ۷۰۷‌تن مس محتوی معدنی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با اعلام این خبر درباره میزان تولیدات این شرکت طی شش‌ماهه نخست سال جاری گفت: شرکت مس در این بازه زمانی، درمجموع موفق به تولید 146 هزار و 836 تن آند شده است که در مقایسه با برنامه 117 هزار تنی از رشدی 25 درصدی برخوردار شده است.

وی افزود: همچنین شرکت مس در نیمه نخست امسال بیش از 114‌هزار و 694تن کاتد تولید کرده است که در مقایسه با برنامه 98‌هزار و 87تنی افزایشی 17درصدی را نشان می دهد.

درمجموع در نیمه نخست امسال 53درصد از برنامه فروش شرکت مس با وجود این که از اردیبهشت‌ماه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران آغاز شد محقق شده است و در خصوص تحقق برنامه‌های فروش و تولید شرکت مس جای نگرانی وجود ندارد.

عبدی ادامه داد: تولید کنسانتره مس نیز طی شش‌ماهه نخست97، رشد 7درصدی را تجربه کرده است به‌طوری‌که در طی این مدت، شرکت مس 597هزار و290تن نسبت به برنامه تعریف‌شده 557هزار و 520تنی، کنسانتره مس تولید کرده است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس در ادامه به میزان تولید مس محتوی کنسانتره شرکت مس اشاره کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال این شرکت در درمجموع 148 هزار و 31 تن مس محتوی کنسانتره تولید کرده است که در مقایسه با برنامه رشد 9 درصدی داشته است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با بیان این‌که کل استخراج شرکت مس از مجتمع‌های سرچشمه، میدوک، سونگون و معادن دیگر در طی این بازه ‌زمانی درمجموع 98میلیون و 177هزار تن بوده است که در مقایسه با برنامه تعریف‌شده 87‌میلیون و 323هزار تنی، از رشد 12درصدی برخوردار بوده است بیان کرد: افزون بر این، برنامه تعیین‌شده برای برداشت سنگ سولفوری نیز تا پایان شهریورماه سال جاری از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون 25میلیون و 908هزار تن بوده که با عملکرد 27میلیون و 343هزار تنی، 6درصد از برنامه جلوتر بوده است.

عبدی تاکید کرد: خوشبختانه شرکت مس در حال حاضر از شرایط تولیدی خوبی برخوردار است و امکان تحقق برنامه تولید 220 هزار تنی کاتد شرکت مس در سال 97 قطعی است و تا 10 درصد بالاتر از برنامه نیز امید تولید وجود دارد.

عبدی با بیان این‌که در شهریورماه سال جاری بسیاری از مجتمع‌های تولیدی شرکت در استان کرمان و آذربایجان رکوردهای تولیدی چشمگیری ثبت کردند گفت: در شهریورماه کارخانه ذوب فلش مجتمع مس سرچشمه و خاتون‌آباد درمجموع 28 هزار و 9تن آند تولید کردند که این میزان تولید بعد از راه‌اندازی کوره فلش مجتمع مس سرچشمه بی‌سابقه بوده است.

به گفته عبدی همچنین در شهریورماه 97 تولید کاتد شرکت مس به رقم چشمگیر 20 هزار و 897 تن رسید که این میزان تولید نیز از آبان سال گذشته و بعد از راه‌اندازی کوره فلش سابقه نداشته است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با اشاره به‌این‌که در شهریورماه نیز تولید مس محتوای معدنی شرکت مس از مجتمع سرچشمه، میدوک و سونگون و مزرعه درخشان بوده است گفت: درمجموع این واحدها موفق به تولید 27 هزار 314 هزارتن مس محتوای معدنی شدند که دستاورد بسیار درخشانی برای شرکت مس در سال جاری بوده است. همچنین در ششمین ماه سال جاری میزان تولید کنسانتره مس به رقم قابل‌توجه 4 هزار و 859 تن رسید که این میزان تولید از ابتدای سال جاری بی‌سابقه بوده است.

عبدی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای شرکت مس در حوزه فروش داخلی و خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در طول شش‌ماهه نخست سال جاری تعهد این شرکت از بابت تأمین کاتد داخل کشور به‌طور 100 درصدی محقق شده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تا کنون بیش از 18هزار تن مفتول به بورس کالا عرضه شده است بیان کرد: علاوه بر این، در این بازه زمانی بیش از 43 هزار تن کاتد به خارج از کشور صادر شده است.

عبدی در پایان گفت: درمجموع در نیمه نخست امسال 53درصد از برنامه فروش شرکت مس با وجود این که از اردیبهشت‌ماه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران آغاز شد محقق شده است و در خصوص تحقق برنامه‌های فروش و تولید شرکت مس جای نگرانی وجود ندارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد