اقتصاد و صنعت

اختلاس میلیاردی در سازمان نظام مهندسی بی‌تأثیر از تصمیمات آخوندی نبود

اختلاس میلیاردی در سازمان نظام مهندسی بی‌تأثیر از تصمیمات آخوندی نبود
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: مداخله بی‌ربط وزارت راه و ساقط کردن اعتبار پروانه رئیس سابق نظام مهندسی بی‌تأثیر در اختلاس اخیر نبوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی از شفافیت و افزایش نظارت بر مهندسان ناظر استقبال می‌کند، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی باید مطابق حوزه اختیارات خود بر روی سازمان نظام مهندسی نظارت و مداخله کند.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی باید به جای پرداختن به حواشی و شایعات با عدد، رقم و مدرک اتهامات وارده به این سازمان را ثابت کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تأکید کرد: هم اکنون عملکرد نظام مهندسی در حوزه نظارت، مدیریت و اجرا بسیار خوب است، همچنین در حوزه طراحی ساختمان و حوزه آموزش و تربیت نیروی متخصص اقدامات خوبی انجام داده است.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی در تلاش است با تقویت بخش نظارت بر ابلاغیه‌ها، حقوق از دست رفته بخش مهندسی را احیا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از دستگیری عوامل اختلاس جدید نظام مهندسی خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌های نظارتی به موقع متوجه این اختلاف شدند و تمامی عوامل درگیر در این بخش دستگیر شده‌اند.

رجبی با بیان اینکه متأسفانه مداخله بی‌ربط وزارت راه و شهرسازی و ساقط کردن اعتبار پروانه رئیس سابق نظام مهندسی بی‌تأثیر در این اختلاس نبوده است، تصریح کرد: در 6 ماهه آخر فعالیت هیئت مدیره نظام مهندسی، این اتفاق رخ داد و اقدامات اخیر وزیر راه شهرسازی در این اختلاس تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به انتخابات اخیر نظام مهندسی استان تهران، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت راه و شهرسازی صحت و سلامت انتخابات را بر عهده دارند و سعی خواهیم کرد این انتخابات بدون مشکل برگزار شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: اخیرا نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی ارسال کردم و در آن نامه برخورد قاطعانه با عوامل سلیقه‌ای در حوزه وزارت راه و شهرسازی با نظام مهندسی را درخواست کردم.

رجبی با اشاره به اینکه علاوه بر نظارت بر ساختمان‌ها راهکارهای دیگری برای کاهش امضا فروشی در حوزه نظام مهندسی وجود دارد، گفت: ارائه شیوه نامه‌های سلیقه‌ای و دخالت‌های دستگاه‌های نظارتی نه تنها امضا فروشی را کاهش می‌دهد بلکه زمینه ساز ایجاد تفرقه و افزایش هزینه‌ها در این بخش می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد