آلومینیوم و مس

علیرغم کاهش سطح واردات، چین همچنان واردکننده برتر قراضه مسی در جهان شناخته می شود

علیرغم کاهش سطح واردات، چین همچنان واردکننده برتر قراضه مسی در جهان شناخته می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- قراضه مسی از محصولات پرمشتری بازار فلزات است. بسیاری از کشورهای صنعتی از مصرف‌کنندگان اصلی این محصول مسی محسوب می‌شوند. با بزرگ‌ترین واردکنندگان و صادرکنندگان قراضه مسی در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ و سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ آشنا شوید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آمارها نشان می‌دهد در ماه‌های پایانی سال 2017 و ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی مهم‌ترین کشورهای واردکننده قراضه و ضایعات مس کشورهای چین، آلمان، کره جنوبی، بلژیک، ژاپن و هند بودند که در بین آن‌ها کشور چین رتبه اول را به خود اختصاص داد. چین تا سال 2016 میلادی اصلی‌ترین واردکننده قراضه در جهان بود اما در سال‌های اخیر واردات این کشور سیر نزولی طی کرده است. واردات قراضه مسی به چین در ماه دسامبر سال 2017، با کاهش حدوداً 3 درصدی نسبت به ماه نوامبر، در سطح 263هزار و 500 تن قرار گرفت. این رقم نسبت به دسامبر سال 2016 کاهش 20 درصدی را نشان می‌دهد.
در نقطه مقابل در این مدت آلمان بیشترین واردات قراضه را داشته است. آلمان در طول سال‌های گذشته هم بزرگ‌ترین واردکننده قراضه و هم بزرگ‌ترین صادرکننده این محصول فلزی بوده است. واردات قراضه و ضایعات مس آلمان در ماه می سال جاری با افزایش حدوداً 16 درصدی نسبت به ماه قبل از آن، حدود 54 هزار و 600 تن گزارش شد. این میزان واردات نسبت به دوره مشابه از سال 2017 رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد.
علاوه بر چین و آلمان واردات قراضه مسی کره جنوبی در ماه می، با افزایش 14 درصدی نسبت به ماه آوریل، تقریباً 28 هزار و 200 تن گزارش شد. واردات قراضه و ضایعات مس بلژیک در ماه می، با رشد حدوداً 51 درصدی نسبت به ماه آوریل همراه بود و به نزدیک 32 هزار و 500 تن رسید. همچنین، ژاپن در ماه می، حدود 20 هزار و 100 تن قراضه مسی وارد کرد که افزایش 14 درصدی را نسبت به ماه آوریل نشان می‌دهد. واردات قراضه هند، در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن، 3 درصد افزایش یافت و به حدود 15 هزار تن رسید. افزایش قیمت مس یکی از دلایل افزایش استفاده از قراضه مسی است.
ازسوی دیگر مهم‌ترین کشورهای صادرکننده قراضه و ضایعات مس در مدت اخیر، کشورهای ایالات متحده امریکا، آلمان، انگلستان، ژاپن، فرانسه و هلند بودند که در بین آن‌ها ایالات متحده امریکا با اختلاف قابل ملاحظه‌ای در جایگاه اول نشست. امریکا ازجمله کشورهایی است که تمام مس مصرفی خود را بازیافت می‌کند. صادرات قراضه مسی از ایالات متحده امریکا در ماه می، حدوداً 75 هزار تن بود که نسبت به ماه آوریل، کاهش 12 درصدی را نشان می‌دهد. این رقم نسبت به دوره مشابه از سال گذشته، 13 درصد افت داشته است. صادرات قراضه و ضایعات مس آلمان نیز در ماه می سال جاری، با افزایش 2 درصدی نسبت به ماه آوریل، به 33 هزار و 500 تن رسید. این میزان واردات نسبت به دوره مشابه از سال گذشته، افت 23 درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، صادرات ضایعات مس انگلستان در ماه می، نزدیک به 20 هزار و 800 تن گزارش شد که نسبت به ماه آوریل افزایش 5 درصدی داشته است. صادرات قراضه و ضایعات مس ژاپن در ماه می به 29 هزار و 700 تن افزایش یافت که این میزان رشد نسبت به ماه آوریل حدود 64 درصد بود. کشور فرانسه در ماه می بیش از 23 هزار تن ضایعات مس صادر کرد که این میزان 5 درصد نسبت به ماه آوریل کاهش داشت. صادرات قراضه و ضایعات مس هلند در ماه می یک درصد نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت و حدوداً به 23 هزار و 500 تن رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد