بورس

تاثیر مثبت سه نماد معاملاتی فملی، فولاد و ومعادن بر شاخص بورس

تاثیر مثبت سه نماد معاملاتی فملی، فولاد و ومعادن بر شاخص بورس
پایگاه خبری معدن نیوز- در پایان معاملات امروز بورس، معاملات سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معاون و فلزات و شرکت ملی صنایع مس ایران بیشترین تأثیر افزاینده را بر روی شاخص کل داشتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 412 واحد، توسعه معادن و فلزات با 277 واحد و صنایع مس ایران با 231 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

امروز قیمت دلار بار دیگر وارد فاز افزایشی شد، در ماههای گذشته نیز این روند موجب شد قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران تحت ثاثیر آن افزایشی شود.

در طی چند روز گذشته شاخص کل بازار سرمایه هر روز چندین بار کانال شکنی کرد و چند هزار واحد رشد داشت. امروز نیز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس 3552 واحد افزایش یافت و تا رقم 168 هزار و 624 واحدی رشد کرد. همچنین شاخص کل هم وزن با 623 واحد افزایش به رقم 29 هزار و 347 واحدی رسید.

روند افزایش نماگر اصلی بازار سهام و کانال شکنی‌های پی در پی آن در این روزها به شکلی افزایش پیدا می‌کند که هر روز بازیگران بازار سهام شاهد یک کانال تاریخی در بورس تهران هستند. به طوری که دیگر معنای رکورد شکنی رنگ باخته است. امروز نیز شاخص آزاد شناور در بورس 3910 واحد افزایش یافت و تا رقم 179 هزار و 720 واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب 2695 و 6697 واحد رشد کرده‌اند.

فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و فلزات و ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب 412، 277 و 231 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند. اما از طرف مقابل پتروشیمی فجر، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب 46، 43 و 40 واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

در این شرایط گروه فلزات اساسی شاهد رشد یک دست قیمت سهم‌ها در تمام نمادها به جز یک سهم بودند. به طوری که تعداد زیادی از شرکت‌ها با افزایش قیمت 4 درصدی مواجه شدند و صف خرید در سهم‌های این گروه مشهود بود.

در گروه استخراج کالاهای فلزی نیز سهام‌داران برای خرید سهم‌ها صف کشیدند و قیمت‌ها لحظه به لحظه افزایش یافت. اما در گروه عرضه برق و بخار و آب گرم روند قیمت‌ها کاهشی بود به طوری که به عنوان مثال در نماد پتروشیمی فجر که در بازار دوم بورس داد و ستد می‌شود شاهد صف فروش بودیم.

در خودرویی‌ها نیز که از هفته گذشته شاهد رشد قیمت سهم‌هایشان بودند از روز قبل شدت افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کرد و امروز در تعدادی از سهم ها در این گروه شاهد کاهش قیمت بودیم، هر چند که قیمت‌های اخرین معامله در تعدادی از سهم‌ها نشانگر رشد بیش از 4 درصدی سهم‌ها بود.

حجم معاملات بورس تهران امروز به رقم 3.8 میلیارد سهم به اوراق مالی رسید و تعداد معاملات رقم 250 هزار و 16 نوبت تجربه کرد. آیفکس نیز امروز 47 واحد رشد کرد و تا تراز هزار 949 واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم 747 میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به 1.2رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد