فولاد و آهن

سهم قراضه در تولید فولاد چین افزایش می یابد

سهم قراضه در تولید فولاد چین افزایش می یابد
پایگاه خبری معدن نیوز- روز جمعه ۲۱ سپتامبر هیجدهمین کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد خام فولادسازی چین به میزبانی انجمن آهن و فولاد چین (CISA) به عنوان بزرگترین تشکل دولتی چین به کار خود پایان داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، طبق اعلام سیسا (انجمن آهن و فولاد چین)، فولادسازان چینی انتظار دارند تا استفاده از آهن قراضه را برای تولید فولاد در 3 ماهه چهارم سال 2018 افزایش دهند و تخمین زده می شود حجم آن به 180 میلیون تن برسد که 17.7 درصد از قراضه مصرف شده در سال 2017 که 148 میلیون تن بود بیشتر است.

در نیمه اول سال 2018 فولادسازان چینی حدود 87 میلیون و 720 هزار تن آهن قراضه مصرف کردند و بدین ترتیب نرخ بهره گیری از قراضه در ترکیب مواد اولیه خود را افزایش دادند.

طبق بررسی های انجام شده، نرخ بهره گیری از قراضه در ترکیب مواد اولیه در نیمه اول سال 2018 به 19.4 درصد رسید در حالیکه در سال 2017 این نسبت 17.8 درصد و در سال 2016 فقط 6.6 درصد بود.

افزایش نسبت قراضه در ترکیب مواد اولیه ناشی از افزایش کوره های قوس الکتریکی (EAF) در سال جاری می باشد که بنا به مقررات سختگیرانه زیست محیطی چین می بایستی از قراضه بیشتری بهره بگیرند تا آلایندگی کمتری داشته باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد