معدن

در گفت و گوی معدن نیوز با هرمز ناصرنیا؛

جنبه دستوری در ساختار سازمان نظام مهندسی ناصحیح است و توجیه پذیر نمی باشد

جنبه دستوری در ساختار سازمان نظام مهندسی ناصحیح است و توجیه پذیر نمی باشد
پایگاه خبری معدن نیوز- هرمز ناصرنیا، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی معدن ایران و یکی از اعضای این سازمان ضمن بیان اینکه استعفای وی از عضویت در شورای مرکزی نظام مهندسی معدن پذیرفته شد گفت: در عین حال شاهد پس گرفتن استعفا از سوی آقای داریوش اسماعیلی بودیم.
  بزرگنمايي:

ناصرنیا در گفت و گو با معدن نیوز با اشاره به نامه ای که روز گذشته از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت به اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی معدن ارسال شد گفت: این نامه در قالب پیامک بوده و در آن آمده بود نخستین جلسه شورا که به دلیل مسائلی ناتمام مانده امروز برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثریت اعضای شورا در استان های دیگر شاغل هستند و نیازمند برخی برنامه ریزی ها برای حضور در جلسات خارج از استان محل کار می باشند، اینگونه نامه نگاری منطقی به نظر نمی رسد و حتی نوعی بی احترامی به اعضای شورا محسوب می شود.

این پیشکسوت حوزه معدن ادامه داد: در این نامه آمده که استعفای هرمز ناصرنیا پذیرفته شد و در ادامه اطلاع رسانی شده بود که داریوش اسماعیلی نیز استعفای خود را پس گرفته اند. همچنین درخصوص اعتراض اعضای شورا پیرامون تصمیم جلسه ناتمام در 13 شهریور ماه مبنی بر معرفی دو نفر به وزیر و مکلف کردن اعضای شورا برای نوشتن نام یک نفر در برگه رای، در این متن ارسالی آمده بود: دراین باره در جلسه امروز شورا صحبت خواهد شد.

ناصرنیا این تصمیم دستوری را بی احترامی به اعضای شورا خواند و گفت: این درحالی است که این افراد فرهیختگان عرصه معدن کشور می باشند و خود می توانند انتخاب نمایند.

وی به نامه اعتراضی برخی اعضای شورا اشاره کرد و گفت: در این نامه اعتراضی که اعضای شورا به معاون معدنی وزارت صمت نوشتند اشاره شده درباره تکلیف اتخاذی چون از مفاد قانون چنین استنباطی نمی شود باید از مراجع ذی صلاح نظیر نهاد ریاست جمهوری، قوه قضائیه یا مجلس شورای اسلامی درصورت ابلاغ دستوری، استفاده شود و تا زمانی که این ابلاغیه نیامده نباید جلسه شورا برگزار شود. اما در نامه روز گذشته معاون معدنی نامه اعتراضی برخی اعضای شورا چنین پاسخ داده شده که اعضا در جلسه حضور پیدا کنند تا درخصوص این مسئله نیز تصمیم گیری شود.

وی در خاتمه با ابراز تاسف از این گونه برخوردها گفت: چرا وزارت صمت درخصوص نهادی که هیچگونه وابستگی به دولت نداشته و مستقل از دولت می باشد با جنبه دستوری برخورد می کند. در حالی که سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان یک نهاد غیر دولتی و حرفه ای محسوب می شود و بخش اعظمی از فعالیت های توسعه ای کشور با این نهاد و اعضای عضو آن می باشد.

گفتنی است، جلسه نخست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در دوره ششم 13 شهریور ماه و به دعوت معاون امور معدن و صنایع معدنی و ریاست وی در محل وزارت صمت برگزار شده بود و نکته جالب توجه این بود که رئیس جلسه اعلام و تکلیف کرد که برای انتخاب دو نفر از بین این سه نفر باید رای گیری کتبی انجام شود و هرکدام از اعضا تنها نام یک نفر را باید در برگه انتخابی خود بنویسند. ناصرنیا در مصاحبه های قبل خود روش دیکته شده، از نظر منطق ریاضی رای گیری را اشتباه دانست و دخالت وزارتخانه در چگونگی تصمیم‌گیری اعضای شورا را نابجا و به نوعی بی احترامی به اعضای برجسته این شورا تلقی کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد