سنگ آهن و ذغال سنگ

کارخانه تولید کاغذ از سنگ‌آهک در شهرستان دشتی راه‌اندازی می‌شود

کارخانه تولید کاغذ از سنگ‌آهک در شهرستان دشتی راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- فرماندار شهرستان دشتی گفت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ‌آهک در آینده نزدیک در شهرستان دشتی راه‌اندازی می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عبدالله نادری در حاشیه بازدید و بررسی از روند معادن شن و ماسه و شرکت تعاونی آهک هیدراته شهرستان دشتی اظهار داشت: شرکت تعاونی آهک هیدراته تولیدکننده سنگ‌آهک دانه‌بندی خام در سایزهای مختلف و همچنین آهک پخته به‌صورت کلوخ، پودر زنده و هیدراته است که عمده محصولات این شرکت به خارج از کشور بارگیری و صادر می‌شود.
فرماندار شهرستان دشتی گفت: تولید روزانه این شرکت 200 تن آهک پخته و هیدراته است و ماهانه به‌طور متوسط 4 هزار و 500 تن توسط کشتی و کانتینر به کشورهای کویت، قطر، بنگلادش و هند صادر می‌شود.
وی افزود: بخشی از تولیدات این شرکت نیز برای مصرف و تغذیه داخلی به شرکت‌های داخلی ازجمله فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، مس کرمان، پتروشیمی‌ها و جاده‌سازی بارگیری، حمل و ارسال می‌شود.
نادری بابیان این‌که تمام کارکنان این شرکت تعاونی بومی شهرستان‌های دشتی و تنگستان هستند که خط تولید این شرکت به صادرات بسته‌شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 نفر به‌صورت مستقیم مشغول بکار و بیمه‌شده در این شرکت مشغول به کار هستند و تعداد 100 نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.
فرماندار دشتی تأکید کرد: در کنار شرکت تعاونی آهک هیدراته یک شرکت دیگر بنام شرکت آهکان زاگرس خورموج که کار تولید سنگ‌آهک دانه‌بندی و خوراک شرکت آهک هیدراته و در آینده خوراک شرکت کربنات کلسیم را تأمین می‌کند و اشتغال‌زایی 15 نفر ایجاد کرده است.
وی از ساخت شرکت کربنات کلسیم برای تولید کربنات کلسیم رسوبی و با نظارت اتریشی‌ها در دشتی خبر داد و گفت: حدوداً 90 درصد از تجهیزات آن نصب شده و امید است در بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.
فرماندار دشتی بیان کرد: با بهره‌برداری از این شرکت که همه باهم وابسته هستند بیش از 500 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند و عمده محصولات آن نیز به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.
نادری از راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از سنگ‌آهک در آینده نزدیک در شهرستان 86 هزارنفری دشتی خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت صنایع عمران زاگرس خورموج که تولید کاغذ را از سنگ‌آهک در دستور کار خود قرار داده است پس از واگذاری زمین ظرف هشت ماه آینده کار تولید کاغذ از سنگ‌آهک در شهرستان دشتی آغاز میشود.
وی تصریح کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ‌آهک که دومین طرح در کشور بعد از یزد در شهرستان دشتی است و خوراک آن از شرکت کربنات کلسیم اکباتان دشتی می‌باشد که با بهره‌برداری آن بیش از 35 نفر مشغول به کار می‌شوند.
نادری بیان کرد: به دستور استاندار بوشهر زمین آن باید هر چه زودتر در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد تا کار تولید در کوتاه‌ترین زمان و اشتغال برای جوانان جویای کار در این منطقه فراهم شود.
در این نشست، مدیر و چند تن از دست‌اندرکاران این شرکت تعاونی به مسائل و مشکلات اشاره و خواستار تسریع در رفع مشکلات شدند.
مدیر شرکت تعاونی صنایع عمران زاگرس خورموج افزود: یکی از مشکلات مهم برای راه‌اندازی این شرکت‌ها تأمین منابع مالی برق چهار مگاوات برای خرید تأسیسات و تجهیزات آن می‌باشد و دومین مشکل مطرح‌شده در این نشست نبود اسکله مناسب، کشور هند یکی از مشتریان بسیار خوب سنگ‌دانه بندی با درخواست 50 هزار تن است که هم‌اکنون به مرحله قرارداد رسیده ولی تنها به سبب نبود اسکله مناسب در بوشهر که کشتی‌های اقیانوس‌پیما بتوانند در این اسکله پهلوگیری کنند مشکلاتی را بر سر صادرات این محصول ایجاد کرده است که از فرماندار، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در این زمینه اقدام کنند و این مشکل را از سر راه این شرکت‌ها بردارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد