معدن

طوفان در فیلیپین جان ۳۰ معدنچی را گرفت/ ۱۳ معدنچی همچنان ناپدید هستند

طوفان در فیلیپین جان ۳۰ معدنچی را گرفت/ ۱۳ معدنچی همچنان ناپدید هستند
پایگاه خبری معدن نیوز- طوفان سهمگین منگخوت و رانش زمین فیلیپین که روز شنبه آغاز شد، جان ۳۰ معدنچی را در شهر ایتوگان گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از شین هوا از مانیل، ژنرال `امانوئل سالومات` یک مقام نظامی بلندپایه فیلیپین در این باره گفت: متاسفانه در این حادثه سیزده تن دیگر از معدنچیان نیز ناپدید شده اند که هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

این معدن در بخش شمالی جزیره لوزون واقع شده است.

طوفان منگخوت اکنون به سواحل چین رسیده و دولت پکن چندین پرواز را لغو و هنگ کنگ نیز خود را برای مقابله با آن آماده کرده است.

این مقام نظامی افزود: در مجموع 43 معدنچی بر اثر رانش زمین در معدن که اکثرا معدن طلا می باشد، گرفتار شدند که تلاش امدادگران برای نجات جان زنده مانده های احتمالی این حادثه ادامه دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سازمان حوادث غیر مترقبه، با کشته شدن این 30 معدنچی، شمار تلفات طوفان قدرتمند منگخوت که بخش شمالی جزیره لوزون فیلیپین را در نوردیده است، به 59 نفر افزایش یافت.

مجمع الجزایر آسیای جنوب شرقی هر ساله شاهد دست کم 20 طوفان است که معمولا باعث مرگ صدها نفر می شود و به میلیونها نفر آسیب می رساند، منطقه ای که بسیاری از ساکنانش در فقر شدید زندگی می کنند.

طوفان منگخوت در فیلیپین تاکنون خسارات زیادی بر جا گذاشته است و پس از تخریب خانه ها و جاری کردن سیلاب هم اکنون به سمت سواحل چین پیش می رود.

این طوفان که شدیدترین طوفان در فیلیپین طی سال جاری به شمار می رود موجب آب گرفتگی اراضی کشاورزی در جزیره لوزون شده است و گزارش ها از ریشه کن شدن درختان و ده ها مورد رانش زمین در نواحی طوفان زده حکایت دارد. ­

مقامات محلی اعلام کرده اند، به علت قطع برق در سراسر منطقه ، هنوز ارزیابی دقیقی از شمار تلفات انسانی ومیزان خسارات مادی در طول مسیر طوفان به عمل نیامده است.

گفته می شود، رانش زمین موجب مسدود شدن بسیاری از جاده ها در منطقه شده و به علت آبگرفتگی شالیزارهای برنج بخش اعظمی از محصولات کشاورزی منطقه از بین رفته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد