اقتصاد و صنعت

ورود نقدینگی‌های جدید عامل مؤثر افزایش شاخص بورس

ورود نقدینگی‌های جدید عامل مؤثر افزایش شاخص بورس
پایگاه خبری معدن نیوز- یک کارشناس بازار سرمایه درباره افزایش شاخص بورس در چند روز گذشته، گفت: علت افزایش شاخص در روزهای اخیر ورود سرمایه‌گذاران با نقدینگی‌های جدید به بازار سرمایه است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سعید خدایی درباره علت افزایش بی‌سابقه شاخص بورس در چند روز گذشته، گفت: تأثیر نرخ دلار در افزایش شاخص بورس در چند روز گذشته را نمی‌توان نادیده گرفت و این عامل یک بخش اساسی از رشد بازار را شامل می‌شود اما ورود نقدینگی جدید علت اصلی این افزایش‌‌هاست.
کارشناس بورس با بیان اینکه باید از یک نگاه کلان‌تر بازار سرمایه را بررسی کنیم، توضیح داد: بازار سرمایه در کشور ما در مقایسه با بازارهای رقیب خود همچون بازار سکه و طلا، ارز و مسکن که در آن به‌صورت سنتی سرمایه‌گذاری می‌شود، عقب‌تر است، با بررسی بازارهای رقیب بازار سرمایه متوجه می‌شویم که در یک سال گذشته این بازارها با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو شده‌اند درصورتی‌که بازار سرمایه حرکت و رشد چشمگیری نداشته است.
وی افزود: سرمایه‌گذاران زمانی که ببینند بازاری رشد کرده و دیگر جای رشد ندارد و اشباع شده است، طبیعتاً به دنبال یک بازار جدید می‌گردند، در نتیجه نقدینگی به بازارهای جدید و اشباع‌ نشده سوق پیدا می‌کند.
خدایی با اشاره به اینکه اساس افزایش شاخص بورس و رکوردشکنی‌های پی‌درپی در چند روز گذشته ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه است، تأکید کرد: نقدینگی که در موردش صحبت می‌کنیم آن نقدینگی‌ که قبلاً در بازار بورس به‌صورت راکد وجود داشته نیست، بلکه صحبت از نقدینگی‌های جدید با سرمایه‌گذاران جدید است.
تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه در شرایط فعلی نقدینگی سابق بازار فعال‌تر شده است، توضیح داد: اما بازار سرمایه با نقدینگی جدید که توسط سرمایه‌گذاران جدید برای کسب سود در این بازار وارد شده، روبروست.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد