سنگ و فلز گرانبها

تولید بیش از نیمی از مصنوعات صنعت سنگ کشور در اصفهان

تولید بیش از نیمی از مصنوعات صنعت سنگ کشور در اصفهان
خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان گفت : یک سوم از تولیدکنندگان صنعت سنگ کشور در اصفهان حضور دارند و این تعداد بیش از نیمی از مصنوعات صنعت سنگ کشور را تولید می کنند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان گفت : یک سوم از تولیدکنندگان صنعت سنگ کشور در اصفهان حضور دارند و این تعداد  بیش از نیمی از  مصنوعات صنعت سنگ کشور را  تولید می کنند.
به گزارش معدن نیوز ؛ «غلامحسین حسینی» در حاشیه نمایشگاه سنگ ،معادن و صنایع وابسته با اشاره به اینکه ایران چهارمین کشور ار نظر منابع سنگی در جهان است افزود: جایگاه فعلی ایران در صادرات، شایسته توانمندی و پتانسیل موجود نیست و باید نهایت تلاش و کوشش خود را در جهت بهبود این وضعیت انجام دهیم.
وی افزود: بیش از چهل هزار نفر در صنعت سنگ استان اصفهان مشغول به کار هستند و باید ساز و کارهای لازم برای آموزش این افراد از طریق موسسه های آموزش عالی فراهم شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان مهمترین مشکل صنعت سنگ استان را ضعف فناوری و تجهیزات دانست و از کاهش شدید بهره وری، افزایش هزینه ها و کاهش صادرات به عنوان پیامدهای آن یاد کرد.
«حسینی» با اشاره به اینکه کمتر از 5 درصد از واحدهای تولید سنگ در استان اصفهان به تجهیزات مدرن و جدید مجهز هستند افزود: بخش دولتی به همراه بخش خصوصی باید تمام توان خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب به کار گیرد.
وی افزود: وضعیت فعلی صنعت سنگ در شان استان و کشور نیست و درسال جاری پیشنهاد سازمان صنایع و معادن استان اصفهان این است که در صورت شروع فعالیت صندوق توسعه ی ملی ،بازسازی و نوسازی صنعت سنگ استان  الویت ویژه قرار گیرد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با بیان اینکه ستاد سنگ کشور با محوریت استان اصفهان تشکیل شده است از بازسازی و نوسازی صنایع سنگ،ایجاد رابطه با مراکز آموزش عالی و بورسیه نمودن دانشجویان توسط سرمایه گذاران صنعت سنگ و ایجاد نمایشگاه دائمی صنعت سنگ به عنوان مصوبات این ستاد خبرداد.
«حسینی» در پایان افزود: امید است تمامی مسئولان در بخش های دولتی و خصوصی با تعامل یکدیگر در اجرائی شدن این مصوبات کوشا باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد