آلومینیوم و مس

کارخانه آلومینیوم جنوب در مراحل مقدماتی راه‌اندازی است

کارخانه آلومینیوم جنوب در مراحل مقدماتی راه‌اندازی است
پایگاه خبری معدن نیوز- مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری با ابراز رضایت از روند ساخت بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور در لامرد گفت: امیدوار هستیم بزودی تست سرد این کارخانه که مقدمه راه اندازی نهایی آن است انجام شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، اکبر ترکان گفت: در جهان بیشتر رشد مناطق مسکونی در پس کرانه دریاها تا عمق 100 کیلومتر است. در جنوب استان فارس، شهرستان لامرد ظرفیت بسیار خوبی برای رشد صنعتی دارد.
وی افزود: شهرستان لامرد با برخورداری از منابع عظیم انرژی، دسترسی آسان به بنادر، بهره‌مندی از آب خلیج فارس در آینده نزدیک و رشد صنعتی بسیار خوب می‌تواند یکی از نقاط هدف در شکل‌گیری شهرهای جدید باشد.
مشاور رئیس جمهوری گفت: از هشت میدان گازی استان فارس، بزرگترین میدان در شهرستان لامرد قرار دارد و این حجم زیاد منابع انرژی پتانسیل بسیار بالایی در حوزه اشتغال را ایجاد می‌کند.
فرماندار شهرستان لامرد نیز در سخنانی در این نشست امضای قرارداد انتقال آب شیرین از خلیج فارس به این شهرستان را سرآغاز تحولی بزرگ خواند و گفت: با اجرای این طرح، آرزوی دیرین مردم شهرستان در بهره‌مندی از منابع پایدار آب خلیج فارس محقق می‌شود.
حسین شبانی‌نژاد همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تولید 160 هزار تن ورق آلومینیوم و تاسیس کارخانه مذکور به‌عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ پایین دستی آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: مردم فهیم و فرزندان متخصص این شهرستان همواره از پیشرفت‌ها استقبال کرده و حداکثر مشارکت را در تحقق اهداف زیرساخت و پایه‌ای شهرستان داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، مشاور رئیس جمهوری از کارخانه آلومینیوم جنوب و تاسیسات منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد بازدید کرد.
ساخت کارخانه آلومینیوم در شهرستان لامرد از مصوبات و رهاوردهای سفر اردیبهشت ماه 94 دولت تدبیر و امید به استان فارس است.
در سفر سال گذشته وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به جنوب فارس اعلام شد که با بهره‌برداری از این طرح بزرگ آلومینیوم، ظرفیت تولید این محصول در کشور حدود 2 برابر فزونی خواهد یافت.
بر این اساس، هم اینک ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور 350 هزار تن در سال است و طرح بزرگ آلومینیوم جنوب نیز با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن، به تنهایی با ظرفیتی تقریبا معادل همه واحدهای تولیدی کنونی در کشور، وارد چرخه تولید خواهد شد.
پیش از این، استاندار فارس 21 فروردین ماه امسال در بازدید از این واحد در حال احداث گفته بود: فاز نخست واحد تولید آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
تبادار ادامه داد: امیدواریم همه فازهای این واحد تولیدی که هم‌اینک از پیشرفت مناسبی برخوردار است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد زیرا این مهم افزون بر اینکه در ایجاد اشتغال، افزایش تولید، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی بسیار موثر است در اقتصاد کشور و استان فارس نیز نقش سازنده ای دارد.
با توجه به استقرار صنایع انرژی‌بر نظیر آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و با هدف تامین برق پایدار برای این نوع صنایع هم اکنون نیروگاه سیکل ترکیبی 913 مگاواتی غدیر انرژی در این منطقه در حال احداث است.
این نیروگاه با سرمایه ارزی 540 میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی 600 میلیارد ریال توسط شرکت شانگهای الکتریک گروپ چین(SEC)در حال ساخت است.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد