معدن

مشارکت ۳۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام ایمیدرو

مشارکت ۳۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از جذب ۳۲۰ هزار میلیارد ریال منابع بخش خصوصی و غیردولتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پنج سال گذشته خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی کرباسیان» افزود: در سال‌های گذشته برنامه ریزی برای اکتشاف 270 هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های کشور در اولویت قرار گرفت و به طور جدی از بهار 1393 آغاز و پارسال 200 هزار کیلومتر مربع آن نهایی شد.

وی که رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، ادامه داد: ایمیدرو پارسال سه میلیارد دلار پروژه جدید افتتاح کرد و برای جلوگیری از خام فروشی، طرح هایی همچون خط تولید فولاد و مس، بهره برداری از خطوط زنجیره تولید کنسانتره و گندله و سه پروژه تولید آهن اسفنجی به بهره برداری رسید.

کرباسیان درباره انتخاب ایمیدرو به عنوان دستگاه برتر دولتی در جشنواره شهید رجایی امسال گفت: ارزآوری، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و غیردولتی و شفاف سازی، از دلایل انتخاب این سازمان بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: واگذاری‌های گسترده در زمینه معدن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی، تولید پودر آلومینیوم، طلا، فولاد، مس و سنگ آهن در واحدهای زیرپوشش، به بهره برداری رساندن پروژه‌های زنجیره فولادی و همچنین تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی کشور، دیگر اقدامات ایمیدرو بوده است.

جشنواره شهید رجایی هر سال به مناسبت هفته دولت با هدف شناسایی و معرفی تلاشگران عرصه خدمت به مردم و نهادینه سازی فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌‌شود.
در مراسم امسال که شنبه با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، از 14 دستگاه برتر دولتی تجلیل شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت توانیر و سازمان سنجش در بخش برگزیدگان دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌ها در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه برتر برگزیده شدند و «مهدی کرباسیان» مدیرعامل ایمیدرو از رییس جمهوری تندیس و لوح سپاس دریافت کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد