آلومینیوم و مس

صرفه‌جویی ده میلیارد ریالی با انجام پروژه جایگزینی ورق مناسب برای کف کامیون‌های معدنی

صرفه‌جویی ده میلیارد ریالی با انجام پروژه جایگزینی ورق مناسب برای کف کامیون‌های معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه از صرفه‌جویی ده میلیارد ریالی با انجام پروژه جایگزینی ورق کف کامیون‌های معدنی مجتمع مس سرچشمه خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دکتر حسن صحرایی پاریزی اظهار داشت: هدف پروژه مذکور که از حدود یک سال قبل شروع شده، انتخاب مواد مناسب برای کف کامیون‌های معدنی است.

وی افزود: این پروژه برای بررسی و جایگزینی ورق مناسب برای کاهش تخریب کف کامیون‌های حمل سنگ معدنی در اثر ضربه وارده هنگام بارگیری و سایش کف در زمان تخلیه بار، انجام می‌شود.

صحرایی گفت: در راستای انجام این پروژه تعدادی ورق ضد سایش انتخاب شد و برای بررسی خصوصیات شیمیایی و مکانیکی آن‌ها، تست‌های متالورژیکی موردنیاز روی آنها انجام شد تا مقاومت آن‌ها در مقابل ضربه و سایش، در مقیاس آزمایشگاهی مشخص گردد.

مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: در نهایت هفته قبل گزارشی از نتایج حاصل از بررسی‌های آزمایشگاهی ارائه شد تا همکاران اداره سفارشات بتوانند مناسب‌ترین فولاد را برای مصرف کف کامیون‌ها، انتخاب و سفارش گذاری کنند.

صحرایی با بیان اینکه این پروژه برای دوره دو ساله تعریف شده است، افزود: انجام این پروژه در مقیاس آزمایشگاهی تمام شده و بخش عملیاتی آن باقی مانده است.

مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لازم بود در شرایط عملیاتی نیز ورق‌های مورد بررسی آزمایش گردند، از هر کدام از نمونه ورق‌ها، مساحت مشخصی ورق، انتخاب و کف یکی از کامیون‌های معدنی نصب شد تا مقاومت آن‌ها به‌صورت عملیاتی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. پیش‌بینی می‌شود که نتایج عملیاتی با نتایج بدست آمده از آزمایشگاه انطباق خوبی داشته باشند.

صحرایی خاطرنشان کرد: نتایج و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که انتخاب مواد مناسب می‌تواند هم باعث افزایش عمر کف کامیون‌ها شده و هم میزان تعمیرات را کاهش دهد و سالانه بالغ بر ده میلیارد ریال در هزینه‌های تمام شده امور معدن صرفه‌جویی شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد