اکتشاف و ماشین آلات

برگزاری همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی از فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان/ آخرین دستاوردهای حوزه زمین‌شناسی اقتصادی ارائه می شود

برگزاری همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی از فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان/ آخرین دستاوردهای حوزه زمین‌شناسی اقتصادی ارائه می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - دبیر علمی دهمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران گفت: این همایش ملی با حضور بزرگان زمین‌شناسی از ۴۸ دانشگاه سراسر کشور و مسئولان استانی در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ۹۷ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، هاشم باقری در نشست خبری دهمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران، اظهار کرد: در این همایش، 70 مقاله به صورت سخنرانی، 180 مقاله به صورت پوستر و تعدادی از مقالات نیز به صورت آزاد ارائه می‌شود.
وی بررسی فعالیت‌های معدنی و علوم وابسته به اکتشاف و فرآورده‌های مواد معدنی را مهمترین اولویت این همایش اعلام کرد و افزود: در این همایش بیش از 70 نفر از اندیشمندان حوزه علوم زمین حضور دارند، هم‌چنین این اندیشمندان آخرین دستاوردهای علمی خود را در محورهای زمین شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی، سنجش از دور، محیط زیست، کانی‌آرایی، پترولوژی و منابع آب به صورت سخنرانی ارائه خواهند کرد.
دبیر علمی دهمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران پی‌جویی کانی‌های فلزی، صنعتی، فلزات گرانبها و کمیاب و عناصر استراتژیک، ارزش‌سنجی توده‌های معدنی، سنجش پتانسیل‌های معدنی در عرصه‌های نوین که کمتر مورد توجه قرار گرفته و نیز توجه به محیط زیست در اکتشافات معدنی را از جمله عناوین مقالات این دوره از همایش ملی زمین‌شناسی اقتصادی ایران عنوان کرد.
وی با اشاره به آمار یک مؤسسه علمی معتبر در سال 2015، گفت: ایران رتبه دهم از نظر دارا بودن منابع طبیعی و رتبه پانزدهم از نظر تولید مواد معدنی به جز نفت را به خود اختصاص داده است.
باقری به وجود بیش از 300 معدن فعال در اصفهان و اهمیت این استان در حوزه مواد معدنی اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه استان اصفهان دارای منابع معدنی متنوع است، دسترسی آسان این استان به مواد معدنی استان‌های همجوار همچون یزد و کرمان بسیار قابل توجه است.
وی ادامه داد: استان اصفهان در زمینه تولید و مصرف مواد معدنی نقش پررنگی را در کشور دارد و بسیاری از مواد اولیه صنعت در این استان تهیه می‌شود.
دبیر علمی دهمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران درباره زلزله در اصفهان، گفت: پتانسیل زلزله‌خیزی در کشور به میزان قابل توجهی بالا است، با این وجود اصفهان یکی از استان‌هایی است که احتمال وقوع زلزله در آن بسیار کم است.
وی با اشاره به گسل شهر زفره، افزود: این گسل یکی از گسل‌های فعال در ایران است که تا نطنز و قم ادامه دارد، با این حال فاصله زیادی تا مرکز اصفهان دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد