اقتصاد و صنعت

هند واردات نفت از ایران را ادامه می‌دهد

هند واردات نفت از ایران را ادامه می‌دهد
پایگاه خبری معدن نیوز- در آستانه دیدار وزرای امور خارجه و دفاع هند و آمریکا در چارچوب مذاکرات موسوم به ۲+۲، منابع دولتی هند خبر داده اند که دولت این کشور به پالایشگاه ها اجازه داده از نفت کش‌ها و بیمه واردات نفتی ایران استفاده کنند و واردات نفت از ایران را ادامه دهند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس اظهارات این منابع آگاه، با ارائه نفت کش ها و بیمه های واردات نفتی از سوی تهران پس از آن که شرکت هایی از جمله شرکت حمل و نقل دریایی هند (بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی این کشور) ارائه خدمات مرتبط با ایران را در پی تحریم های آمریکا متوقف کرد، هند به پالایشگاه های دولتی اجازه داده است که واردات نفت از ایران را ادامه دهند.
به گزارش پایگاه خبری بیزینس لاین، اقدام دهلی نو برای حفظ تبادلات نفتی با ایران، در ادامه روند چین صورت می گیرد که خریداران نفتی آن تقریبا تمام واردات نفت مورد نیاز خود را از طریق شرکت ملی نفت‌کش ایران صورت می دهند.
این در حالی است که قرار است وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا و هند در چارچوب موسوم به مذاکرات 2+2، 6 سپتامبر در دهلی نو دیدار کنند و پیش‌بینی می‌شود که مساله اجرای تحریم‌های ایران یکی از مسائل کلیدی در دستور کار این دیدارها باشد.
این اقدامات از سوی دو خریدار بزرگ نفت خام ایران نشان می دهد که ایران از ماه نوامبر و با آغاز تحریم های آمریکا علیه بخش نفتی ایران، به طور کامل از بازار جهانی نفت دور نخواهد شد.
طی روزهای گذشته، ژاپن نیز اعلام کرد که در پی تحریم‌های آمریکا و برای گریز از سیاست‌های تنبیهی واشنگتن، از تحریم‌های این کشور علیه ایران پیروی خواهد کرد.
با خروج یک جانبه دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، واشنگتن تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند و تهدید کرد: هر کس که با ایران روابط تجاری داشته باشد، با آمریکا تجارتی نخواهد داشت.
یکی از مقامات شرکت حمل و نقل دریایی هند به خبرگزاری رویترز گفت: ما هم به وضعیت اکثر شرکت‌های حمل و نقل غربی دچار هستیم و نمی‌توانیم به ایران برویم.
با توقف ارائه خدمات شرکت حمل و نقل برای واردات نفت از ایران، دهلی نو برای واردات‌های نفتی خود به شرکت ملی نفت‌کش ایران روی آورده است.
یک مقام دولتی هند گفت: وزارت حمل‌ونقل دریایی هند به پالایشگاه‌ها اجازه داده است که بر مبنای قیمت، بیمه و حمل ونقل ارائه شده از سوی ایران، نفت این کشور را وارد کنند.
هند استراتژی خرید نفتی خود را پس از دیدار با وزرای خارجه و دفاع آمریکا که این هفته برگزاری می‌شود، نهایی خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد