فولاد و آهن

تامین مالی یک فولادساز دیگر از طریق ابزارهای بازار سرمایه/ عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد شمش فولاد کاوه جنوب با موفقیت به پایان رسید

تامین مالی یک فولادساز دیگر از طریق ابزارهای بازار سرمایه/ عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد شمش فولاد کاوه جنوب با موفقیت به پایان رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- تعداد ۸۳۲ هزار و ۵۰۰ اوراق سلف استاندارد موازی شمش فولادی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد ریال درحالی امروز در بورس کالای ایران عرضه شد که کل این اوراق طی ۲۳ دفعه معاملاتی به قیمت پایه اعلامی به فروش رسید تا تامین مالی این شرکت فولادی در بورس کالا با موفقیت به پایان برسد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد شمش فولاد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در نماد «عکاوه» به تعداد 832 هزار و 500 قرارداد و با قیمت 2 میلیون و 402 هزار و 400 ریال در هر قرارداد صد کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات انجام شد و با فروش کل این اوراق، این عرضه اولیه با موفقیت به پایان رسید.

گفتنی است معاملات ثانویه آن نیز از تاریخ 14 شهریورماه 97 آغاز شده و برای مدت یکسال تا تاریخ 13 شهریور سال 98 ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه 17 درصد سالیانه به صورت روز شمار؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است.

درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « 118.5 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل 18.5 درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «119 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی سالانه اوراق سلف در سررسید حداکثر 19 درصد خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد