اقتصاد و صنعت

نماینده وزارت نفت عراق در نمایشگاه صنعت گاز ایران به آنا خبر داد:

حفظ روابط ایران و عراق با وجود تحریم‌ها/جزئیات میزان فروش گاز به عراق

حفظ روابط ایران و عراق با وجود تحریم‌ها/جزئیات میزان فروش گاز به عراق
پایگاه خبری معدن نیوز- حفظ روابط ایران و عراق با وجود تحریم‌ها/جزئیات میزان فروش گاز به عراق
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نماینده وزارت نفت عراق درنخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز ایران با اشاره به اینکه قرارداد‌ گازی بین ایران و عراق هفت ساله است، گفت: در این قرارداد واردات بیش از 850 میلیون مترمکعب گاز به صورت روزانه از ایران از طریق دو مرز بصره و دیاله ذکر شده است.

سرمد محمد با اشاره به اینکه واردات گاز ایران به عراق از طریق دو مرز بصره و دیاله انجام می‌گیرد، گفت: البته باید به این نکته مهم اشاره کنم که حدود 90 درصد از ساخت خط‌‌ لوله مرز بصره تمام شده است و این خط لوله به زودی افتتاح می‌شود.

وی ‌افزود: بر اساس قرارداد روزانه حدود 850 میلیون مترمکعب گاز ایران از مرزهای دیاله و بصره وارد عراق خواهد شد.

نماینده وزارت نفت عراق در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز ایران با اشاره به اینکه حداکثر میزان واردات گاز از ایران همان 850 میلیون مترمکعب است، گفت: در فصل زمستان میزان واردات گاز از ایران کمتر از فصل تابستان است.

محمد تصریح کرد: از قرارداد هفت ساله گازی با ایران حدود یکسال می‌گذرد و شش سال دیگر باقیمانده است که این موضوع مربوط به واردات گاز از طریق مرز دیاله است.

وی افزود: اعمال تحریم‌ها نقشی در روابط ایران و عراق در‌حوزه گاز و نفت نخواهد داشت هرچند عراق کشوری است که تولیدکننده گاز است اما میزان تولیدش بسیار کمتر از سرانه مصرف گاز در عراق است.

نماینده وزارت نفت عراق درنخستین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران با اشاره به اینکه ایران حدود 50 درصد از نیازهای گازی عراق را تامین می‌کند افزود: روزانه کشور عراق به حدود چهار میلیون فوت مکعب گاز برای تامین برق نیاز دارد که یک میلیون از این میزان در عراق تولید می‌شود و یک میلیون دیگر از ایران وارد می‌شود ولی با این دو میلیون فوت مکعب ظرفیت چهار میلیون فوت مکعب تکمیل نمی‌شود که این موضوع در کمبود انرژی برق در عراق تأثیرگذار است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد