معدن

برنامه ریزی راه آهن ایران برای حمل بار معادن افغانستان

برنامه ریزی راه آهن ایران برای حمل بار معادن افغانستان
پایگاه خبری معدن نیوز- در جلسه شورای اداری راه آهن شرق، با حضور قائم مقام راه آهن، راه های حمل بخشی از بار معادن افغانستان توسط راه آهن ایران بررسی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری قائم مقام راه آهن گفت: مجموعه راه آهن شرق به دلیل موقعیت جغرافیایی این اداره کل، روند رو به رشدی داشته و با اتصال خطوط ریلی این اداره کل به افغانستان می توانیم در سال های آتی، بخشی از بار معادن افغانستان را حمل کنیم.

وی با اشاره به میزان حمل بار توسط جاده و خطرات ناشی از آن افزود: تقاضا برای قطارهای مسافری این اداره کل نیز در حال رشد است.

قائم مقام راه آهن؛ شناسایی دغدغه ها، مشکلات و راهکارها را از جمله اهداف سفر خود به راه آهن شرق عنوان و ابراز امیدواری کرد: مشکلات موجود به زودی رفع شود.

از سوی دیگر حسن ماسوری مدیرکل راه آهن شرق نیز در این جلسه گفت: 27 میلیون تن بار در منطقه وجود دارد که با ایجاد زیرساخت های لازم بایستی زمینه انتقال این بارها بر روی ریل فراهم شود.

وی افزود: زیرسازی توسعه ملی و احیاسپاهان و فولاد سنگان تا 90 درصد انجام شده است.

گفتنی است تشکیل کارگروه ویژه در ستاد، جهت رفع مشکلات اعتباری و برطرف کردن کمبود نیروی انسانی از پیشنهادات مدیرکل راه آهن شرق در این جلسه بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد