سنگ آهن و ذغال سنگ

دلایل کاهش صادرات سنگ آهن ایران در مرداد ماه بررسی شد/ ایران به دنبال توسعه صنایع پایینی دستی زنجیره فولاد

دلایل کاهش صادرات سنگ آهن ایران در مرداد ماه بررسی شد/ ایران به دنبال توسعه صنایع پایینی دستی زنجیره فولاد
پایگاه خبری معدن نیوز- صادرات سنگ آهن ایران در ماه آگوست ۲۲ درصد افت یافت و دلیل این کاهش برنامه ایران برای توسعه صنایع بالادستی جهت دستیابی به ااهداف تولید در افق ۱۴۰۴ و نیز برنامه های چین در کنترل آلودگی هوای شهرهای خود است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، براساس اطلاعات گردآوری شده توسط دفتر آمار مشترک موسسه استیل مینت و کیوان جعفری طهرانی، ایران در مرداد ماه امسال یعنی از 23 جولای تا 22 آگوست 930 هزار تن سنگ آهن درقالب محموله های فله صادر کرد.

صادرات در ماه آگوست (ماه جاری میلادی) شاهد افت 22 درصدی نسبت به ماه قبل یعنی جولای 2018 با صادرات یک میلیون و 190 هزار تن بود. این حجم کمترین میزان از آوریل 2017 تاکنون بوده است.

 صادرات در آگوست 2018 نسبت به آگوست سال قبل هم افت 24 درصدی داشت چراکه صادرات در آگوست 2017 یک میلیون و 230 هزار تن بود.

 در بین ماه های آوریل تا آگوست 2018 (یعنی 5 ماهه اول امسال) نیز ایران درمجموع 5 میلیون و 400 هزار تن سنگ آهن صادر کرد که 34 درصد نسبت به صادرات مدت مشابه سال قبل که 8 میلیون و 150 هزار تن بود، کمتر است.

 افت صادرات سنگ آهن ایران عمدتا به دلیل قوانین سخت گیرانه چین و نزدیک شدن به فصل زمستان در این کشور است و نشان دهنده این مسئله می باشد که کشورها تمایل بیشتری به واردات سنگ آهن عیار بالا دارند.

 استیل مینت نوشت: ایران قصد دارد صادرات سنگ آهن را در دو سال آینده متوقف نماید.

 اجرای پروژه های گندله و کنسانتره سازی در سنگان و همین طور در گل گهر تقاضای داخلی سنگ آهن ایران را افزایش خواهد داد.

 طبق گزارش ها انتظار می رود تقاضای داخلی در ایران تا سال 2025 حدود 160 میلیون تن سنگ آهن باشد این درحالی است که تولید فعلی سنگ آهن در ایران تنها 80 میلیون تن است.

چین همچنان بزرگترین واردکننده سنگ آهن از ایران است و در ماه آگوست 900 هزار تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. سهم چین از صادرات سنگ آهن ایران 97 درصد می باشد.

با این حال گزارش ها نشان می دهد صادرات به چین 19 درصد افت نسبت به ماه جولای که یک میلیون و 110 هزار تن بود داشت.

امارات و پاکستان هم دیگر واردکنندگان سنگ اهن از ایران در ماه آگوست بودند.

ایران قصد دارد در استان هرات واقع در مناطق مرزی ایران و افغانستان سرمایه گذاری نماید.

این تصمیم بدلیل کاهش ذخایر معدنی در منطقه سنگان ایران است. از اینرو مقامات ایرانی مایل به سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن افغانستان برای تامین نیاز خود به مواد اولیه هستند.

ایران قرار است تولید کنسانتره را سالانه 22 درصد افزایش دهد.

براساس گزارش ها، تولید کنسانتره در طول ماه های مارس تا جولای سال جاری میلادی 15 میلیون و 100 هزار تن بود که رشد 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

تولید آهن اسفنجی نیز در مدت مذکور با رشد 11 درصدی به 7 میلیون تن رسید.

بنابراین با افزایش تقاضای داخلی برای مواد اولیه، صادرات کلیه محصولات پایین دستی زنجیره فولاد در 5 ماه اول سال 1397 کاهش داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد