اکتشاف و ماشین آلات

آزادسازی بیش از ۴۰ پهنه اکتشافی کشور/ کدام محدوده ها مشمول آزادسازی هستند

آزادسازی بیش از ۴۰ پهنه اکتشافی کشور/ کدام محدوده ها مشمول آزادسازی هستند
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل دفتر امور اکتشاف با اشاره به نوبت سوم آزادسازی محدوده‌ها و پهنه‌های اکتشافی کشور گفت: این آزادسازی ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۹۷ بطور همزمان در سراسر کشور انجام خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ­­اسداله کشاورز با بیان این مطلب­ اظهار داشت: متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه کاداستر معدن، نسبت به ثبت محدوده مورد درخواست خود در تاریخ یادشده اقدام کنند.

وی با اشاره به محدوده‌ها و پهنه‌های مشمول آزادسازی افزود: همه­­ محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه‌های اکتشاف ابطالی و محدوده‌های اکتشافی بلاتکلیف، بدون سابقه قبلی و مجهول که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته‌اند از جمله محدوده‌های مشمول آزادسازی هستند.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف ادامه داد: محدوده‌هایی که مشمول آزادسازی مرحله قبل بوده و به هر دلیلی آزاد نشده‌اند (محدوده‌های مرزی که با هماهنگی استان مجاور تعیین تکلیف شده‌اند و محدوده‌های طرح کمک به تجهیز و اکتشاف پایه که به مزایده رفته و متقاضی نداشته‌اند و...) و درحال حاضر منع قانونی جهت آزادسازی ندارند نیز مشمول آزادسازی خواهند شد.

کشاورز با بیان اینکه در این مرحله از آزادسازی بیش از 40 پهنه اکتشافی آزاد خواهد شد، افزود: باقی‌مانده پهنه‌های مصوب که جلسه نهایی آنها برگزار شده و مناطق امیدبخش آنها با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است نیز مشمول آزادسازی مرحله سوم خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه محدوده‌های پروانه اکتشاف در رهن بانک یا صندوق بیمه در این مرحله مشمول آزادسازی نمی‌شوند، افزود: باتوجه به عدم بارگذاری و عملیاتی شدن فرآیندهای مرتبط با آزادسازی محدوده‌های پروانه اکتشاف لغو شده گروه‌های 1 تا 3 و عدم امکان ثبت مجدد برای این گروه­ها و امکان ثبت برای گروه­های 4 تا 6 مواد معدنی و همچنین پروانه‌های اکتشافی لغو شده گروه­های 4 تا 6 که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته است، مشمول آزادسازی نخواهند شد.

کشاورز در پایان با اشاره به اینکه همه ­­اشخاص حقیقی دارنده پروانه اکتشاف که پروانه آنها پس از تاریخ 23/3/97 ابطال شده و بنا بر دستور وزیر­صنعت، معدن و تجارت، تا یکسال مجاز به ثبت محدوده در سامانه کاداستر نیستند، یادآور شد: آزادسازی مرحله سوم شامل محدوده‌های اکتشافی که شورایعالی معادن یا شورای معادن استان‌ها پیش از این در مورد آنها رأی صادر کرده است، نخواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد