اکتشاف و ماشین آلات

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد؛

اکتشاف و بهره برداری از آنومالی D۱۹ به صورت مشارکتی و در قالب کنسرسیوم انجام می شود

اکتشاف و بهره برداری از آنومالی D۱۹ به صورت مشارکتی و در قالب کنسرسیوم انجام می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد و سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: کلیه مراحل اکتشاف و بهره برداری از آنومالی D۱۹ به صورت کنسرسیوم معدنی و مشارکت ۵۰ درصدی میان شرکت سنگ سنگ آهن مرکزی بافق و چادرملو اردکان انجام می گیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدجواد عسکری، مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد و سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ضمن تشریح روند اجرایی و پیگیری های مداوم برای تامین خوراک صنایع هم جوار معدنی بافق با بیان این مطالب گفت: تمامی مراحل اکتشاف و استخراج آنومالی D19 در قالب کنسرسیوم و تفاهم نامه انعقاد یافته بین چادرملو و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق انجام می شود.

وی با اشاره به مشخص شدن ذخیره قطعی سنگ آهن چغارت در سال های قبل و روند نزولی عیار سنگ آهن در مجموعه چغارت عنوان کرد: همیشه این نگرانی بوده است که در صورت اتمام ذخیره سنگ آهن در این معدن و یا مقرون به صرفه نبودن استخراج آن با توجه به کاهش عیار خالصی سنگ آهن و مشکلات استخراج و میزان باطله برداری های باقیمانده چه باید کرد.
وی افزود: دغدغه تامین سنگ آهن با کیفیت و استفاده بهینه از وضعیت موجود در راستای ایجاد و گسترش صنایع جوار معدنی و تولید کنسانتره از سنگ های باقیمانده بزرگترین نگرانی اینجانب از ابتدای پذیرش مسئولیت چغارت بوده است که خوشبختانه با اطمینان کامل از وجود ذخایر متعدد معدنی در مجموعه تحت نظارت شرکت سنگ آهن مرکزی شروع به کار نمودم.
عسکری اظهار داشت: بنابر این از سال 85 فعالیت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با جدیت و تلاش بیشتر برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع جوار معدنی و بهره برداری از آنومالی های مختلف در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و یکی از این آنومالی معدنی همان آنومالی D19 می باشد که شرایط اکتشاف و بهره برداری را نیز داشته است و از سالها قبل شرکت سنگ آهن با حفر چندین حلقه چاه آب در دشت حسن آباد در نیمه های دهه 60 به فکر تجهیز و بهره برداری از این منطقه بوده است.
وی گفت: در سال 94 با هماهنگی های انجام شده در وزرات صنایع و معادن موافقت شد کلیه مراحل اکتشاف و بهره برداری از آنومالی D19 به صورت کنسرسیوم معدنی و مشارکت 50 درصدی میان شرکت سنگ سنگ آهن مرکزی بافق و چادرملو اردکان انجام گیرد.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد افزود: پس از برگزاری مقدمات کنسرسیوم ؛ شرکت معدنی و اکتشافی مشترک به نام ” دشت یوز دره انجیر” به ثبت رسید ولیکن پس از نامه نگاری های متعدد؛ مدیر کل محیط زیست استان یزد باز هم طی نامه ای در مورخ 7/7/94 با درخواست صدور مجوز اکتشاف مخالفت می نمود.
عسکری به طرح این موضوع در سفر ریاست جمهوری به استان یزد و دستور پیگیری و همکاری ایشان به سازمان محیط زیست و وزیر صنعت، معدن و تجارت در اسفند سال 94 اشاره کرد و اظهار داشت: پس از کش و قوس های فراوان بالاخره موضوع اختلاف نظر محیط زیست و وزرات صنعت، معدن و تجارت در رابطه با آنومالی D19 در جلسه هیئت دولت در مورخ 24 اسفند ماه 94 مطرح و مصوب گردید سازمان محیط زیست و شورای عالی محیط زیست همکاری لازم را برای صدور مجوز و شروع مراحل اکتشافی معدن D19 به عمل آورند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد