آلومینیوم و مس

رشد ۶۰ درصدی درآمد ملی مس از محل فروش محصولات/ رشد تولید و کاهش فروش در مرداد ماه به ثبت رسید

رشد ۶۰ درصدی درآمد ملی مس از محل فروش محصولات/ رشد تولید و کاهش فروش در مرداد ماه به ثبت رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت ملی صنایع مس ایران گزارش فعالیت یک ماهه خود مربوط به مرداد ماه را منتشر کرد که براساس این گزارش کاهش نرخ و مقدار فروش محصولات اصلی کاتد و مفتول به چشم می خورد و این در حالی است که وضعیت تولید شرکت مناسب بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس این گزارش، شرکت ملی مس ایران در مدت مذکور از 19 هزار و 800 تن مس کاتد تنها 9 هزار و 405 تن را فروخته است. همچنین از 5 هزار و 259 تن مفتول، بیلت و اسلب تولیدی، 4 هزار و 564 تن را فروخته است.

ملی صنایع مس ایران دردوره یک ماهه منتهی به 31 مرداد 97 از محل فروش محصولات خود مبلغ 498 میلیارد تومان درآمد داشته است.

این شرکت همچنین شاهد کاهش متوسط قیمت فروش کاتد در مردادماه نسبت به تیر ماه بوده که ناشی از مصوبات و دستورالعمل های وزارت صنعت، معدن و تجارت در اعمال نرخ های دستوری می باشد.

بررسی ها نشان می دهد در 5 ماهه اول امسال هم شرکت ملی صنایع مس ایران حدود 94 هزار تن کاتد و 15 هزار تن مفتول، بیلت و اسلب تولید کرده است و حجم فروش نیز به ترتیب 86 هزار تن و 14 هزار تن بود.

ارزش فروش کل محصولات مس در مدت مذکور 3 هزار و 950 میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است، با مصوبه ابلاغ شده روز گذشته وزارت صمت درخصوص تعیین نرخ پایه مس و نیز برداشتن سقف رقابت از معاملات بورس کالا نیز می توان انتظار افزایش فروش مس را داشت.

مبین تحلیل نوشت، کاهش فروش و حتی عدم تغییر نرخ فروش در گزارش های مرداد ماه شرکت های صادراتی نباید به دید منفی دیده شود، بلکه در راستای سیاست شرکت ها برای کسب سود بیشتر می باشد.

فملی نظیر "کبافق" و "کاما" جهت بهره برداری از مزیت های بازار ثانویه اقدام به تولید و انبار محصول کرده اند تا در ماه های آتی با نرخ های جدید اقدام به فروش محصول در بازارهای صادراتی و تسعیر ارز با نرخ های بازار ثانویه داشه باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد