آلومینیوم و مس

استاندار مرکزی هشدار داد؛

عرضه آلومینیوم ایرالکو تا تعیین تکلیف قیمت گداری در بورس متوقف می شود/ پیشنهاد نماینده مردم اراک در مجلس؛ ایرالکو خارج از بورس و با سهمیه بندی مواد اولیه واحدهای صنعتی را تامین کند

عرضه آلومینیوم ایرالکو تا تعیین تکلیف قیمت گداری در بورس متوقف می شود/ پیشنهاد نماینده مردم اراک در مجلس؛ ایرالکو خارج از بورس و با سهمیه بندی مواد اولیه واحدهای صنعتی را تامین کند
پایگاه خبری معدن نیوز - استاندار مرکزی گفت: قیمت گذاری ملی درخصوص شمش آلومینیوم برای جلوگیری از اجحاف به واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه باید به سرعت انجام شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی اظهار کرد: شرکت تولیدی ایرالکو اراک با قیمت تکلیفی مجبور به عرضه محصولات خود در بورس کالا شده که در حال زیان است و از این محل پول بادآورده ای به جیب واسطه‌ها می‌رود.
وی اظهار داشت: عرضه محصولات آلومینیوم اراک در بورس با قیمت ناچیز منجر به کمبود مواد اولیه واحدهای پایین دستی از جمله صنایع دارویی، غذایی، ساختمانی استان شده است.
استاندار مرکزی گفت: شرکت ایرالکو اراک در هفته آینده از فروش محصولات و عرضه به بورس خودداری و محصولات خود را در انبار نگهداری می‌کند تا تکلیف قیمت گذاری ملی مشخص شود.
آقازاده افزود: استانداری مرکزی بعد از گذشت یک هفته در صورت مشخص نشدن قیمت گذاری ملی از اهرم‌های دیگر استفاده خواهد کرد.
وی اظهار داشت: واحدهای پایین دستی استان به مواد اولیه آلومینیوم اراک نیاز ضروری دارند و نباید اجازه داده شود امنیت شغلی صدها کارگر این واحدها در معرض تهدید قرار گیرد.
استاندار مرکزی خواستار حضور هیئتی از استان و تشکیل جلسه با دکتر سرقینی معاون وزیر صنعت شد تا تعیین تکلیف قیمت گذاری شمش آلومینیوم انجام گیرد.
نماینده مردم ارک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سالانه 500 هزار تن مصرف آلومینیوم کشور است که 2 سوم این نیاز توسط اراک و بندرعباس تامین می‌شود و بقیه نیز وارداتی است.
کریمی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر که مشکلات ارزی و تحریم‌ها آغاز شده است محصولات پتروشیمی و فلزی دچار آسیب شده اند.
وی گفت: مشکلات ارزی، ایرالکو اراک را مجبور کرده است محصولات خود را با ارز 42 هزار ریال در بورس عرضه کند و باید هر چه زودتر در مدیریت این موضوعات کاری شود.
نماینده مردم، اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: ایرالکو در حال زیان است و واحدهای تولیدی استان توان خرید مواد اولیه و ادامه فعالیت اقتصادی را ندارد.
کریمی اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود شرکت ایرالکو، خارج از بورس با سهمیه بندی مواد اولیه واحدهای صنعتی استان را تامین و از آسیب بیشتر به این واحد‌ها جلوگیری کند.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: صنایع تولیدی کشور در بلاتکلیفی تامین مواد اولیه هستند و نحوه قیمت گذاری این شرایط را دشوارتر کرده است.
مقدسی افزود: برای حل مشکل باید ممنوعیت صادرات آلومینیوم، عرضه مواد اولیه ویژه واحدهای پایین دستی و تسریع در قیمت گذاری انجام شود.
گفتنی است در این نشست وضعیت شهرک صنعتی حاجی آباد و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در گردشگری استان بررسی شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد