آلومینیوم و مس

تولیدکننده آلمانی به آینده مس خوش بین است/ حجم عرضه و فروش کافی خواهد بود

تولیدکننده آلمانی به آینده مس خوش بین است/ حجم عرضه و فروش کافی خواهد بود
پایگاه خبری معدن نیوز- آروبیس کمپانی آلمانی تولیدکننده مس، در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر نسبت به شرایط بازار مس در ماه‌های آینده خوش‌بین است و انتظار عرضه کافی کنسانتره مس و متعاقباً، تعرفه‌های مطلوب ذوب و پالایش را در ماه‌های آینده دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این کمپانی در گزارش خود اعلام کرد که انتظار دارد در چند ماه آینده حجم فروش مفتول در سطح مناسبی قرار گیرد و مقاطع مسی نیز با تقاضای پایداری همراه شود.

همچنین این کمپانی پیش‌بینی کرده است که تولیدات نورد تخت و به‌ویژه محصولات نهایی مانند آلیاژهای با کارایی بالا و نوارهای پوشش داده‌شده با قلع، تقاضای بالایی داشته باشند.

بخش هامبورگ این کمپانی همچنین پیش‌بینی کرده است که حجم کنسانتره مس فرآوری شده در مقیاس بازه یک‌ساله منتهی به ماه سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، افزایش خواهد یافت و تعرفه‌های ذوب و پالایش مس (TC / RC) به بیش از قیمت تعیین‌شده رشد خواهد یافت. پریمیوم مس این کمپانی 86 دلار به ازای هر تن تعیین شده است.

با وجود این‌که کمپانی مذکور هشدار داده است که روند نزولی قیمت‌های فعلی مس می‌تواند حجم عرضه قراضه را کاهش دهد و به‌این‌ترتیب، تعرفه‌های پالایش کاهش یابد، اما این کمپانی هم‌زمان پیش‌بینی کرده است که طی ماه‌های آینده، عرضه رضایت بخشی خواهد داشت و تعرفه‌های پالایش نیز در سطح مطلوبی قرار می‌گیرد.

این کمپانی درآمد خالص در طول 9 ماه اول سال مالی خود را با 24.8 درصد رشد نسبت به سال قبل، 201 میلیون یورو معادل 233 میلیون دلار گزارش کرد. درآمد فروش با 6.8 درصد رشد به 8.57 میلیارد یورو رسید و عایدی پیش از کسر مالیات، بهره و استهلاک EBITDA با 16.1 درصد افزایش به 367 میلیون یورو رشد پیدا کرد. حجم تولید کنسانتره نیز با 6 درصد افزایش به 1 میلیون و 913 هزار تن رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد