اقتصاد و صنعت

شبکه گازرسانی پایتخت چقدر در مقابل زلزله مقاوم است؟

شبکه گازرسانی پایتخت چقدر در مقابل زلزله مقاوم است؟
پایگاه خبری معدن نیوز- یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که همواره در سطح جامعه وجود داشته وقوع زلزله در پایتخت و تبعات بعد از آن مانند ترکیدن شبکه‌های گازرسانی است. موضوعی که به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به دلیل مقاوم بودن لوله‌ها در برابر زلزله جای نگرانی ندارد و تنها تاثیر زلزله بر شبکه‌های گازرسانی تخریب ساختمان‌ها بر اثر زلزله و آوار شدن آن‌ها روی علمک‌های گاز است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حمیدرضا عراقی، با بیان اینکه برای جلوگیری از تبعات احتمالی بعد از وقوع زلزله در تهران تمهیدات لازم در شبکه گازرسانی دیده شده است، اظهار کرد: سال‌های گذشته با ژاپن مذاکره کردیم و تیمی از این کشور به تهران آمد که اقداماتی که باید در زمینه مقاوم‌سازی شبکه‌های گازرسانی در تهران انجام می‌شد را مطرح کردند.

وی افزود:مذاکرات در حال ادامه بود و قرار بود تیم ژاپنی مجددا برای بازدید از اقداماتی که انجام شده است به تهران سفر و اگر توصیه جدیدی دارد ارائه کند. کار درحال نهایی شدن بود که ترامپ از برجام خارج شد و ژاپن هم اعلام کرد فعلا حضور پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه شبکه‌های گازرسانی تهران بر اساس پلی اتیلن است، توضیح داد: این شبکه‌ها که در مقابل زلزله مقاوم است و مشکلی ندارد. نگرانی‌ای که درمورد شبکه گازرسانی تهران وجود داشت شیرهای پیاده رو بود که جوشی نبودند و ممکن بود در زمان زلزله از هم باز شده و نشتی داشته باشد که همه شیرهای پیاده رو از 10 سال پیش تا کنون بر اساس توصیه ژاپنی ها عوض شد.

عراقی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان وقوع زلزله در پایتخت رخ دهد برگشت ساختمان روی علمک‌ها است. البته این مشکل هم راه حل دارد و سیستم باید بتواند گاز را به صورت خودکار قطع کند یا اینکه اینکار دستی و توسط افراد انجام شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد