سنگ و فلز گرانبها

اصلاح سیاست های ساخت و ساز و ارتقا توان صادراتی دو راهکار مقابله با رکود صنایع سنگ ساختمانی

اصلاح سیاست های ساخت و ساز و ارتقا توان صادراتی دو راهکار مقابله با رکود صنایع سنگ ساختمانی
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: بسته جدید ارزی فرصتی است برای تولیدکنندگان کشور از جمله صنایع سنگ ساختمانی تا به دنبال بازارهای صادراتی باشند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا انصاری، در خصوص رکود بازار سنگ ساختمانی، اظهار داشت: رکود در صنعت سنگ ساختمانی مربوط به حال حاضر نیست و بررسی‌های انجام شده در سال گذشته و قبل از تحریم‌ها نشان دهنده این بود که صنایع حوزه سنگ ساختمانی با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع سنگ ساختمانی ارتباط مستیم و نزدیکی با ساخت و ساز در کشور دارد، گفت: به هر میزان که در صنعت ساختمان و ساخت و ساز شاهد رکود باشیم به همان میزان نمودارها و آمارها نشان‌ می‌دهند که در صنعت سنگ ساختمانی رکود داریم.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت سنگ و ساختمان صنایع به هم وابسته ای هستند، ادامه داد: اگر قصد داریم صنعت سنگ ساختمانی را فعال کنیم راهکارها را باید در اصلاح ساز و کارها و سیاست‌های بخش مسکن و ساختمان کشور جست و جو کنیم، باید دقت کنیم که صنعت سنگ ساختمانی تابعی از شرایط ساختمان سازی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط جدید با ساز و کارهایی که دولت در بسته جدید ارز دیده، شرایطی ایجاد شده تا صادرکنندگان بتوانند ارز خود را در سامانه طراحی شده ارائه کنند و به صورت توافقی با توجه به شرایط بازار آن را به فروش برسانند، اضافه کرد: این موضوع فرصتی است برای تولیدکنندگان کشور از جمله صنایع سنگ ساختمانی تا به دنبال بازارهای صادراتی باشند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که باید برای رونق صنعت سنگ ساختمانی علاوه بر راهکارهای صنعت ساختمان برای خروج از رکود توجه کرد ورود به بازارهای صادراتی است. وی تصریح کرد: صادرات می‌تواند کمک خوبی به صنعت سنگ ساختمان داشته باشد.
انصاری در خصوص سنگ‌های ایرانی موجود در بازار که توسط چینی‌ها فرآوری شده‌اند، اظهار داشت: مقداری خام فروشی داریم که در چارچوب اقتصاد مقاومتی نگاه کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که از خام فروشی جلوگیری کنیم، برای جلوگیری از خام فروشی باید سیاست‌های ساختمان سازی را اصلاح و توان صادراتی پیدا کنیم.
عضو کمیسیون صنایه و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در دنیای امروز مدیریت یک تکنولوژی است، یکی از نکات کلیدی برای ورود به یک بخش صنعتی این است که هزینه‌های تولید را کاهش داد تا بتوان در بازارهای بین‌المللی رقابت کرد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز باید به این نکته توجه کند که چگونه می‌توانند به بازارهای صادراتی وارد شوند مجلس نیز این آمادگی را دارد تا به صنعت سنگ ساختمانی این کمک را داشته باشد تا میزان صادرات خود را ارتقاء دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد