اقتصاد و صنعت

صادرات ایران به برزیل رشد کرد/ افزایش ۳۶۰ درصدی ارزش نسبت به سال گذشته

صادرات ایران به برزیل رشد کرد/ افزایش ۳۶۰ درصدی ارزش نسبت به سال گذشته
پایگاه خبری معدن نیوز- براساس آمار گمرک طی ۴ ماهه نخست سال جاری صادرات کالا از ایران به برزیل ۲۵ برابر رشد داشته و از نظر وزنی به ۲۶۰۱ درصد افزایش یافته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی گمرک در چهار ماه نخست سال جاری، 34 هزار و 124 تن کالا از ایران به برزیل صادر شده که ارزش ارزی آن به 14 میلیون و 894 هزار دلار می‌رسد.
به علاوه صادرات ایران به برزیل در این مدت 0.09 درصد از کل وزن صادرات و 0.1 درصد از ارزش کل صادرات ایران را در این مدت به خود اختصاص می‌دهد.
همچنین صادرات ایران به برزیل تا پایان تیر ماه سال گذشته تنها یک هزار و 263 تن به ارزش 3 میلیون و 235 هزار دلار بوده است، که این رقم از 0.01 درصد از حجم صادرات و 0.02 درصد از ارزش صادات ایران را شامل می‌شود.
این در حالی است که ارزش صادرات در مدت فوق 360 درصد افزایش یافته که نگاهی گذار بر این ارقام حاکی از رشد میزان صادرات کالا به برزیل از لحاظ ارزی متناسب نبوده و کالا‌های کم ارزش تری به این کشور صادر شده است.
گفتنی است، آمار و ارقام نشان می‌دهد که صادرات ایران به برزیل در مدت فوق نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 2601 درصد رشد و به عبارتی 25 درصد رشد داشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد