بورس

بورس ۸۸۸ پله بالا رفت

بورس ۸۸۸ پله بالا رفت
پایگاه خبری معدن نیوز- شاخص بورس امروز (یکشنبه) با رشد ۸۸۸ پله ای نسبت به دیروز، در جایگاه ۱۲۹ هزار و ۹۰۱ واحدی قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در معاملات امروز 2 میلیارد و 303 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و 698 میلیارد ریال در 120 هزار و 148 نوبت داد و ستد شد. 

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 260 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 77 واحد رشد داشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 54 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور نیز 667 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 696 واحد کاهش و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و 569 واحد افزایش یافت.

در معاملات امروز نمادهای پارس (پتروشیمی پارس)، پارسان، فولاد (فولاد مبارکه) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص داشتند در مقابل، فملی (ملی صنایع مس) بالاترین فشار منفی را بر شاخص وارد کرد.

گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 195 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 155 میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه فلزات اساسی به ارزش یک هزار میلیارد ریال و خودرو به ارزش 413 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رده چهارم معاملات امروز گروه فرآورده های نفتی با داد و ستدی به ارزش 375 میلیارد ریال قرار گرفت و گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 250 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 12 پله رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 491 واحدی قرار گرفت.

همچنین در بازار فرابورس، بیش از 539 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و 701 میلیارد ریال داد و ستد شد.

در معاملات امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و شراز (پالایش نفت شیراز) آیفکس را پایین کشیدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد