بورس

:

در انتظار شاخص ۱۸۰ هزار واحدی/ رکورد‌های تاریخی ادامه دارد/ شاخص صوری نیست

در انتظار شاخص ۱۸۰ هزار واحدی/ رکورد‌های تاریخی ادامه دارد/ شاخص صوری نیست
پایگاه خبری معدن نیوز - علت اصلی رشد شاخص در هفته‌های اخیر مربوط به افزایش نرخ ارز در سه ماه اخیر و شرایط فروش شرکت‌ها است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرعامل شرکت کارگزاری ملل پویا گفت: انتظار می‌رود که با افزیش نرخ ارز رکوردهای تاریخی بورس ثبت شود و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر سال شاهد رشد شاخص تا 170 تا 180 هزار واحد باشیم چرا که در شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه گذاری بورس است.

کمال خان‌زاده در مورد رشد اخیر شاخص بورس گفت: علت اصلی رشد شاخص در هفته‌های اخیر مربوط به افزایش نرخ ارز در سه ماه اخیر و شرایط فروش شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: این شرایط و همچنین احتمال افزایش تورم، موجب رشد ارزش دارایی‌های شرکت‌های بورسی شده است و با توجه با رشد 100 درصدی در بازارهای موازی پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.

این کارشناس بورس تصریح کرد: شرایط فروش شرکت‌ها در چهار ماه اخیر که از طریق سامانه کدال اعلام می‌شود، رشد خوبی داشته و اکثرا رشد متوسط 30 تا 40 درصدی نسبت به مدت مشابه را تجربه کرده‌اند.

وی با اشاره به تاثیر دلار 4200 تومانی بر شاخص بورس گفت: البته باید در نظر داشت که دولت باید سریعا نسبت به تعدیل نرخ دلار و نزدیک شدن به نرخ‌های بازار اقدام کند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری ملل پویا پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود که با افزیش نرخ ارز رکوردهای تاریخی بورس ثبت شود و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر سال شاهد رشد شاخص تا 170 تا 180 هزار واحد باشیم چرا که در شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه گذاری بورس است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد