سرب و روی

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خبر داد:

برداشت بیش از ۷۰۰ هزار تن ماده معدنی از معدن انگوران طی امسال

برداشت بیش از ۷۰۰ هزار تن ماده معدنی از معدن انگوران طی امسال
پایگاه خبری معدن نیوز- برداشت ۷۰۸ هزار تن مواد معدنی برای سال جاری از معدن سرب و روی انگوران هدف گذاری شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز منصور شبانی با بیان این مطلب گفت: سال 93 رکورد تولید در معدن انگوران شکسته شد و با وجود هدفگذاری تولید و برداشت 780 هزار تنی، یک میلیون و 80 هزار تن ماده معدنی تولید شد.

وی در ادامه افزود: در سال 94 موفق به تولید 917 هزار تن ماده معدنی شدیم در حالی که هدف گذاری تولید 750 هزار تن ماده معدنی بود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطر نشان کرد: به سبب عمیق تر شدن سطح برداشت از معدن، انتظار کاهش تولید در معدن می رود.

وی معدن سرب و روی انگوران را بزرگترین پتانسیل سرب و روی خاورمیانه برشمرد و افزود: صحیح نیست که با حاشیه های نادرست بخواهیم چنین ظرفیتی را دچار چالش کنیم.

شبانی تصریح کرد: در مجتمع انگوران، در مجموع نزدیک به 900 نفر فعالیت می کنند که شامل بخش معدن روباز، معدن زیر زمینی یا سولفوره، معدن تراورتن که از سال گذشته مجوز پروانه بهره برداری دریافت کرده و به تازگی معدن سنگ آهن صاحب سقز که در کردستان قرار دارد، می شود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: به تازگی مسئولیت نگهداری و فعالیت های اکتشافی معدن متروکه مس بایچه باغ به این مجتمع واگذار شده است.

وی به تولید 50 هزار تن مواد معدنی از انگوران در فروردین امسال اشاره کرد و افزود: فروردین امسال حداقل 3 هزار تن از برنامه تولید جلوتر بوده ایم.

شبانی ابراز کرد: اردیبهشت ماه امسال 59 هزار تن تولید ماده معدنی در برنامه بود که همه آن محقق شد و خرداد امسال با وجود هدف گذاری 59 هزار تن ماده معدنی، 80 هزار تن تولید شده است.

گفتنی است معدن انگوران در 130 کیلومتری جنوب غربی شهر زنجان واقع شده است و معدنکاری در آن به سال 1302 بر می گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد