معدن

حضور شریعتمداری و کرباسیان در دولت، تعامل با بخش‌خصوصی را تقویت می‌کند

حضور شریعتمداری و کرباسیان در دولت، تعامل با بخش‌خصوصی را تقویت می‌کند
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران می‌گوید: برای تصدی‌گری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تخصص داشتن در همه این حوزه‌ها در درجه اول اهمیت نیست؛ بلکه فرد باید استراتژیست و برنامه‌ریز بوده و در مدیریت جسارت داشته باشد؛ بر این اساس پیشنهاد محمد شریعتمداری که دارای این خصوصیات است، برای تصدی‌گری این وزارتخانه می‌تواند گزینه کارآمدی محسوب شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به اینکه برای تصدی‌گری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تخصص داشتن در همه این حوزه‌ها در درجه اول اهمیت نیست، گفت: محمد شریعتمداری در حالی برای این وزارتخانه پیشنهاد شده که در مسئولیت‌های قبلی ثابت کرده دارای استراتژی است و امور را با برنامه‌ریزی به‌پیش می‌برد و در مدیریت جسارت دارد ازاین‌رو به نظر می‌رسد گزینه مناسبی برای کسب کرسی این وزارتخانه باشد.

بهرام شکوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، افزود: شریعتمداری تاکنون در مسئولیت‌های مهم کشوری موفق بوده و در طول دولت یازدهم نیز که معاون اجرائی رئیس‌جمهور بوده است توانسته با کلیه وزارتخانه‌های اقتصادی دولت، به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعامل مناسبی برقرار کند.

شکوری با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بار اشتغال و تولید را در اقتصاد مقاومتی به دوش می‌کشد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مأموریت خطیر به‌تنهایی مؤثر نیست بلکه باید سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های اقتصادی کشور نیز هماهنگ و در ارتباط با این وزارتخانه پاسخگو و همراه باشند چراکه عملکرد آنها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر میزان تولید و اشتغال کشور تأثیر می‌گذارد.

او اظهار کرد: مثلاً در مبحث مالیاتی که در حوزه مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی است چنانچه به‌درستی و همگام با سیاست‌های حوزه تولید و اشتغال عمل نشود، درنهایت موفقیتی در این حوزه‌ها برای وزارت صنعت وجود نخواهد و بالعکس اگر سیاست‌گذاری دستگاه‌های مختلف با یکدیگر هماهنگ باشد، نهایتاً آنچه تحت عنوان رهنمودهای اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار قرار گرفته است، به نتیجه مطلوب می‌رسد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در ادامه با اشاره به پیشنهاد شدن مسعود کرباسیان برای وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: حضور کرباسیان در وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند متضمن هماهنگی خوبی با وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد ضمن اینکه دیگر گزینه‌های پیشنهادی دولت برای تصدی‌گری سازمان محیط‌زیست، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشاورزی نیز به همین ترتیب می‌تواند زمینه موفقیت در حوزه‌های تولید و اشتغال کشور را فراهم کند.

به اعتقاد شکوری شریعتمداری و کرباسیان نیروهایی هستند که می‌توانند هماهنگ‌کننده خوبی با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های اقتصادی دولت باشند و با ارتباط تنگاتنگی که برای تولید و اشتغال و توسعه کشور به‌ویژه در حوزه صنایع معدنی ایجاد می‌کنند، موفقیت‌هایی چشمگیری به همراه داشته باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تصریح کرد: شریعتمداری در گذشته ثابت کرده است به برنامه‌ریزی و داشتن استراتژی معتقد است و به تعامل با بخش خصوصی ایمان دارد؛ ضمن اینکه شجاعت او در حل مشکلات فعالان اقتصادی در مسئولیت‌های قبلی غیرقابل چشم‌پوشی است.

شکوری همچنین با بیان اینکه یکی از مشخصه‌های شریعتمداری، تفویض اختیار مسئولیت‌های اجرایی به معاونین و دستیاران خود است، اظهار کرد: او در چند دهه اخیر در بخش‌های مهمی از کشور مسئولیت داشته است و زمانی که در رده وزیر هم بوده به معاونت‌های تفویض اختیار کرده و ذهن خود برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست و مناسب آزاد گذاشته است.

او تأکید کرد: لازمه موفقیت یک وزیر در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این است که شخص وزیر چندان درگیر کارهای اجرایی نشود؛ چراکه در این صورت از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های توسعه حوزه وزارت متبوع خود عقب می‌ماند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران اظهار کرد: خوشبختانه این مشخصه در هر دو وزیر پیشنهادی اقتصاد و صنعت بارز است و علاوه بر این، شریعتمداری در سمت معاون اجرایی رئیس دولت یازدهم همیشه با وزرای اقتصادی ارتباط خوبی داشته و این مسئله می‌تواند در کشور وزارت او نیز تداوم داشته باشد.

به اعتقاد شکوری، شریعتمداری می‌تواند هم به‌عنوان وزیر در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم به‌عنوان مقام هماهنگ‌کننده و معاون اجرایی رئیس‌جمهور، بین وزرای اقتصادی ارتباط ایجاد کند و مانع جزیره‌ای عمل کردن آنها شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد